رییس سازمان جهاددانشگاهی خوزستان:

نسخه شفابخش اقتصاد کشور تکیه بر مشارکت مردم و ورود آنها به عرصه اقتصاد است

گام‌های جهاددانشگاهی برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
۱۸ تیر ۱۴۰۳ | ۰۸:۵۰ کد : ۷۳۳۳۲ عمومی
رییس سازمان جهاددانشگاهی خوزستان با اشاره به گام‌های این نهاد برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: ارتباط شفاف، خوب و نظام‌مند با مجموعه‌های مردمی و خصوصی می‌تواند سبب جذب سرمایه‌های مردمی و توسعه‌ی اقتصاد دانش بنیان به ویژه در مجموعه جهاددانشگاهی شود.
نسخه شفابخش اقتصاد کشور تکیه بر مشارکت مردم و ورود آنها به عرصه اقتصاد است

دکتر حسن محمدی مجد رییس سازمان جهاددانشگاهی خوزستان در گفت و گو با روابط عمومی جهاددانشگاهی در رابطه با شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) و روش های تحقق آن گفت: انتخاب این شعار از سوی رهبر انقلاب، نسخه شفابخش اقتصاد کشور است. در سالیان گذشته کاملاً در میدان اقتصاد متوجه شدیم که تکیه بر اقتصاد دولتی نمی‌تواند جوابگوی مشکلات اقتصادی ما باشد.

وی تصریح کرد: نسخه شفابخش اقتصاد ما تکیه بر مشارکت مردم و وارد شدن مردم به عرصه اقتصاد است که ارتباط شفاف، خوب و نظام‌مند ما با مجموعه‌های مردمی و خصوصی می‌تواند سبب جذب سرمایه های مردمی و توسعه ی اقتصاد دانش بنیان به ویژه در منظومه جهاددانشگاهی شود.

رییس سازمان جهاددانشگاهی خوزستان با اشاره به حضور واحدهای سازمانی این نهاد در نمایشگاه های داخلی و خارجی گفت: با حضور در نمایشگاه ها فرصتی پیش می آید تا مجموعه‌ها و شرکت‌های با گوشه‌ای از توانمندی‌های جهاددانشگاهی در حوزه مختلف از جمله فنی، مهندسی و نفت و گاز آشنا شوند.

وی افزود: در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران که به تازگی برگزار شد، استقبال خوبی از سمت هیات‌های بین‌المللی و کشورهای همسایه از توانمندی های جهاددانشگاهی اتفاق افتاد و با توجه به استقبالی که از سوی شرکت‌های نفتی عراقی وجود داشت امیدواریم مقدمات یک ارتباط خوب فراهم شده و با پیگیری ها در بازار عراق نقش خوبی داشته باشیم.

دکتر محمدی مجد ادامه داد: همچنین جلسه‌ای نیز با اتاق بازرگانی آفریقا برگزار شد که در تلاش هستیم با برگزاری جلسات تخصصی بتوانیم خدمات و محصولات دانش بنیان جهاددانشگاهی را به بازار افریقا ارسال کنیم.

دکتر محمدی مجد بیان کرد: در جهاددانشگاهی خوزستان که یکی از بزرگترین سازمان های جهاددانشگاهی در حوزه های مختلف پزشکی، علوم انسانی و فنی مهندسی است، تحقیقات علمی خوبی صورت گرفته که یکی از آنها شامل مته حفاری می شود که نوک پیکان صنعت نفت است و می توانست این تجهیزات را به یکی از گلوگاه‌های صنعت نفت تبدیل کند.

رییس جهاددانشگاهی خوزستان با اشاره به این که در حال حاضر جهاددانشگاهی به دانش ۹ نوع از مته‌های دندانه‌ای دست یافته، گفت: همچنین خط تولید پیشرفته‌ای هم در اهواز احداث شده و مشغول تولید انبوه مته‌های حفاری است.

وی با تاکید براین که دانش تولید نسل جدید مته‌های الماسه نیز به واسطه تحقیقات گسترده محققان این سازمان به دست آمده است، گفت: در حوزه تولید مواد شیمیایی نیز کارهای خوبی انجام شده است. در زمینه برق و الکترونیک نیز ثبت صورت گرفته و همکاران در حال توسعه فعالیت‌ها هستند که امیدواریم به واسطه توجه به این محصولات، جهشی در ثروت آفرینی در سازمان خوزستان به وجود آید.


نظر شما :