به مناسبت گرامیداشت اربعین شهدای خدمت؛

نشست بررسی و تبیین سیمای کارگزاران در نهج البلاغه در ارومیه برگزار شد

۱۰ تیر ۱۴۰۳ | ۱۵:۲۲ کد : ۷۳۱۱۵ فرهنگی
به مناسبت گرامیداشت  اربعین شهدای خدمت نشست بررسی و تبیین سیمای کارگزاران در دیدگاه نهج البلاغه در جهاددانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شد.
نشست بررسی و تبیین سیمای کارگزاران در نهج البلاغه در ارومیه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد آذربایجان غربی  این نشست با حضور جمعی از دانشجویان عضو سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و مدیران و اعضای جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شد.

حجت الاسلام حمید ارشاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی در این نشست گفت : ایمان و تقوا اولین شاخصه یک کارگزار اصلح از دیدگاه حضرت امیرالمومنین علی (ع) است .

وی ادامه داد : خدامحوری و تقواگرایی، اساس کار و سازندگی است و همه چیز با معیار تقوا ارزیابی می گردد.

وی افزود : امام علی(علیه السلام) در نامه خود به مالک اشتر شیوه برخورد و اصول مدیریت را ، از تقوا و خداگرایی آغاز می کند و او را به ترس از خدا فرمان می دهد و اینکه اطاعت خدا را بر دیگر کارها مقدّم دارد و از آنچه در کتاب خدا آمده، از واجبات و سنّت ها، پیروی کند.

این مدرس حوزه و دانشگاه آزمایش لیاقت‌ها را از دیگر ویژگی ها و شاخصه های کارگزار از دیدگاه نهج البلاغه برشمرد و گفت : منظور از آزمایش لیاقت ها این است که افراد باید بر اساس تعهد و نوع تخصص و توان اجرایی، انتخاب و به کار مورد علاقه گمارده شوند و هیچ گاه نباید روابط جای ضوابط را گرفته، لیاقت ها و شایستگی ها قربانی دوستی ها و مسائل خویشاوندی گردند

وی با تاکید بر اینکه مشورت در هر کاری لازم است، بخصوص در گزینش کارگزاران اظهار کرد: صلاحیت اخلاقی و برخورداری از این ویژگی بر حسب نوع مسئولیتی که به افراد سپرده می شود از  دیگر ویژگی کارگزار  برگزیده از دیدگاه نهج البلاغه است و حضرت  علی علیه السلام  می فرماید: کارگزاران دولتی را از میان مردمی انتخاب کن که اخلاق آنان گرامی تر، و آبرویشان محفوظ تر، و طمع ورزی شان کمتر است.

حجت الاسلام ارشاد حسن شهرت را از دیگر شاخصه های لازم برای انتخاب کارگزار اصلح از دیگاه نهج البلاغه برشمرد و  با بیان اینکه  افرادی که در کشاکش ها ساخته و پرداخته شده و حسن سابقه شان به اثبات رسیده باشد  قطعا از مزیت های بالاتری برای انتخاب شدن برخوردارند  افزود :   از سوی دیگر، اعتبار یک حکومت با حضور چهره هایی که امین مردم هستند بالا می رود و بهترین پشتوانه و دلگرمی نیز برای یک مسئول، اعتماد مردم نسبت به اوست; زیرا می داند که مردم حرف های او را صادقانه می پذیرند و در همه حال با او یک دل و یک زبان هستند.

وی در ادامه شهید رییسی را نمونه بارز یک خدمتگزار صدیق و نمونه از دیدگاه  نهج البلاغه برشمرد و گفت : رییس جمهور شهید بسیار ساده زیست ،مردمی،صادق ،پرتلاش و خستگی ناپذیر بودند .

وی ادامه داد تجمیع همین خصائل در ایشان باعث شد که خداوند متعال ایشان را برای خود و در کنار خود بودن برگزیند و شهادت را پاداشی برای اعمال صالحه وی قرار دهد .


نظر شما :