نشست هم اندیشی شرکت‌های دانش بنیان جهاددانشگاهی و مدیران ملی و استان البرز برگزار شد

۰۶ تیر ۱۴۰۳ | ۱۴:۱۰ کد : ۷۲۹۷۸ تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان
نشست هم اندیشی مدیران ملی و استانی با جمعی از شرکت های دانش بنیان و فناور و خلاق پارک‌ علم و فناوری البرز با هدف بررسی چالش ها و مشکلات دانش بنیان ها در محل پارک‌ علم و فناوری استان برگزار شد.
نشست هم اندیشی شرکت‌های دانش بنیان جهاددانشگاهی و مدیران ملی و استان البرز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی، دکترمحمد صنایع رییس کمیته پیگیری منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی و مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری و نشست با صاحبان فکر و ایده و مجموعه های دانش بنیان پارک علم و فناوری استان البرز که با حضور دکتر محمد تقی حاجی مشهدی مدیرکل سازمان بازرسی کل استان البرز و هیات همراه و نیز توحید شیریزاد رییس سازمان برنامه و بودجه استان البرز برگزار شد با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه کمیته ای با هدف پیگیری بیانات مقام معظم رهبری در راستای تحقق شعار سال تشکیل شده است، گفت: انتظار داریم پارک علم و فناوری طبق وظایف خود در مسیر بهره‌برداری از ظرفیت‌های اقتصادی گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه با حمایت مدیران واحد‌های تولیدی باید به قله موفقیت برسند، ادامه داد: بانک‌ها در خصوص ارائه تسهیلات به درستی و باب میل اقدام نمی‌کنند. در حالی که باید تسهیلات دانش‌بنیان‌ها طبق قانون ارایه شود.

این مقام مسؤول حوزه کشاورزی البرز را خاص و بی‌بدیل برشمرد و تصریح کرد: هرچه سریعتر باید مثلث بانک، دانشگاه و پارک‌های علم و فناوری به نتیجه رسید و اگر نهادها درست به وظیفه خود عمل نکنند برخورد قاطع خواهیم داشت.
دکتر محمد تقی حاجی مشهدی مدیرکل سازمان بازرسی کل استان البرز ، با تأکید بر اینکه حمایت از تولیدکنندگان حوزه دانش بنیان جزو وظایف و اختیارات سازمان بازرسی است، اظهار کرد: تعریف و شرح وظایف هر دستگاه اجرایی ویژه قانون جهش تولید مشخص و بررسی و نظارت بر عملکرد این واحدها در حیطه اختیارات سازمان بازرسی است. 

مهندس مهدی عباسی رییس پارک علم و فناوری استان البرز، اظهار کرد: مجموعه پارک علم و فناوری با ۱۳۶ شرکت مستقر در حال فعالیت است و افزود: با توجه به محدودیتی که در فضای فیزیکی وجود دارد شرایط برای واحدهای تولیدی تشریح شده و با مجموعه‌های که توان همسان سازی خود با شرایط را ندارند قطع همکاری می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هزار و ۶۰۰ شغل در در پارک علم و فناوری ایجاد شده است، یادآور شد: مجموع فعالیت این واحد‌های تولیدی به ۳ هزار میلیارد تومان فروش رسیده است.
رییس پارک علم و فناوری استان البرز در بخش دیگری تصریح کرد: از مجموع ۱۳۶ واحد تولیدی که در پارک علم و فناوری فعال هستند ۶۰ واحد دانش بنیان هستند .

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته با حضور مدیرکل بازرسی استان البرز برخی چالش‌‌های پارک‌ علم و فناوری بررسی و برطرف شد، ادامه داد: در این میان واحدهای تولیدی و دانش بنیانی که در حوزه‌های مختلفی اعم از تجهیزات پزشکی، تولید دارو، حوزه برق و الکترونیک و ... فعال بودند موفق شدند رتبه ملی کسب کنند.

مهندس عباسی در بخش دیگری با افزایش و‌ رشد آمار واحدهای دانش بنیان همراه بودیم، اظهار کرد: ۲۶۵ مورد واحد دانش بنیان در طول عمر پربرکت دولت سیزدهم با عدد ۴۷۴ مورد رسید.

بر اساس این گزارش در نشست مذکور مدیران واحدهای تولیدی و دانش بنیان استان در زمینه تولیدات تجهیز سیستم روشنایی باند فرودگاه، طراحی سیستم وی ای آر، طراحی پنل های خورشیدی و... به معرفی تولیدات و برنامه های خود پرداختند و دغدغه ها و چالش های مقابل مسیر پیشرفت خود را معرفی عنوان کردند و نیز خواستار حمایت و رسیدگی به این چالش ها در جهت ادامه مسیر و رشد تولید و توسعه اقتصادی استان شدند.
گفتنی است، مدیران ملی و استانی از ساختمان صندوق پژوهش و فناوری استان البرز و مراکز توسعه و تولید قراردادی حوزه صنایع غذایی، برق و انرژی و نیز مرکز توسعه خلاق ارتباطات مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی فوق بازدید و با روند اجرای پروژه ها و فعالیت های فناوران این مجموعه آشنا شدند.

کلید واژه ها: فناوری علم فناوری پارک علم فناوری فناوری استان فناوری استان البرز پارک پارک علم پارک علم فناوری استان علم علم فناوری استان نشست هم اندیشی مدیران ملی و استانی دکترمحمد صنایع رییس کمیته پیگیری


نظر شما :