برگزاری نشست گفت‌وگو محور دانشجویی با موضوع انتخابات

۰۶ تیر ۱۴۰۳ | ۱۲:۴۱ کد : ۷۲۹۶۷ عمومی
سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد اصفهان با همکاری خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، نشست گفت‌وگو محور دانشجویی با عنوان «انتخابات؛ کنشگری یا تماشاگری؟» را با حضور سه گروه دانشجویی، با آراء و عقاید متفاوت، پیرامون چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری برگزار کرد.
برگزاری نشست گفت‌وگو محور دانشجویی با موضوع انتخابات

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد اصفهان، در این نشست که میان سه گروه دو نفره از دانشجویان برگزار شد، شرکت کنندگان در سه گروه «الف»، «ب» و «ج» و در سه مرحله به مناظره در خصوص انتخابات پرداختند. دو گروه از این دانشجویان با ذکر دلایل خود موافق شرکت در انتخابات و یک گروه دیگر مخالف شرکت در انتخابات بودند.

شرکت گنندگان گروه «الف»، سیداحمد فیاضی و سینا ربیعی به‌عنوان دانشجویان انقلابی، مسعود احمدی و سپهر رسولی، شرکت کنندگان گروه «ب» از مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان و اسماعیل شیری و فائزه سلیمانی در گروه «ج»، در این مناظره شرکت داشتند. در بخش اول این مناظره هر ۶ شرکت‌کننده به مدت سه دقیقه مواضع و نظرات خود را بیان کردند.

در بخش دوم مناظره، نماینده هر گروه فرصت داشت تا به دو پرسش مطرح شده توسط دانشجویان دو گروه دیگر، در مدت ۶ دقیقه (برای هر پرسش سه دقیقه) پاسخ دهد.

در آخرین مرحله از این مناظره، یعنی در بخش سوم، هر فرد از هر گروه فرصت داشت که در مدت زمان ۶ دقیقه به جمع بندی مطالب بپردازد.

«ما مدافع کنشگری مردم هستیم»، «امر سیاسی در باند بازی‌ها و سهم خواهی‌ها خلاصه شده است»،« حمایت از یک نامزد با گرایشات غیر اصواگرایانه، به معنای اطلاح طلب بودن نیست»، «کنشگر بودن لزوماً به معنای مشارکت در انتخابات نیست»؛ «دموکراسی، حکومت بزرگ‌ترین اقلیت‌هاست»، «شاید بتوانیم با انتخابمان وضعی بهتر را رقم بزنیم»، «بازنده‌های انتخابات باید به دولت‌های در سایه تبدیل شوند»، «سازمان‌های بین‌المللی کجا هستند؟» و «جامعه با کفر می‌ماند، اما با ظلم نمی‌ماند» از جمله مهم‌ترین موضوعاتی بود که در این نشست توسط دانشجویان مطرح شد.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی واحد اصفهان


نظر شما :