رییس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی:

جهاددانشگاهی تلاش کرده تا بازوی علمی تمامی دولت‌ها باشد

۰۶ تیر ۱۴۰۳ | ۱۲:۲۸ کد : ۷۲۹۶۰ عمومی
رییس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: جهاددانشگاهی همواره به عنوان نهاد واسط توسعه دانش‌بنیان، تلاش کرده تا بازوی علمی تمام دولت‌ها باشد و وظیفه خود را نسبت رشد و توسعه کشور در کنار دولت‌ها ایفا کند.
جهاددانشگاهی تلاش کرده تا بازوی علمی تمامی دولت‌ها باشد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر حسین امینی‌مشهدی در نشستی با عنوان "چرا در انتخابات شرکت می‌کنم" که در سالن همایش‌های زنده‌یاد کاظمی آشتیانی برگزار شد، با اشاره به در پیش رو بودن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: انتخابات فرصتی برای ایفای نقش مستقیم مردم در سرنوشت سیاسی کشور است، بنابراین ضرورت دارد تا با انتخابی آگاهانه و  مسوولیت‌پذیری اجتماعی در صحنه انتخابات حاضر شویم.

وی با تاکید بر این که حضور در انتخابات نشانه بلوغ سیاسی و اجتماعی جامعه است، بیان کرد: هرگونه اصلاح رویه و رویکرد و اعلام نیازها و خواسته‌های مردم از دولت تنها با حضور در انتخابات میسر می‌شود چراکه هر رأی به منزله یک صدای مستقل در تعیین سرنوشت کشور است و حضور در پای صندوق‌های رای تصویری از اراده ملی و آینده‌نگری مردم را رقم خواهد زد.

 امینی‌مشهدی با اشاره به رسالت جهاددانشگاهی در کشور افزود: وظیفه ما الگوسازی در توسعه علمی کشور است و جهاددانشگاهی همواره به عنوان نهاد واسط توسعه دانش‌بنیان، تلاش کرده تا بازوی علمی تمام دولت‌ها باشد و وظیفه خود را نسبت رشد و توسعه کشور در کنار دولت‌ها ایفا کند.

عدم شرکت در انتخابات، محروم کردن خود از یک فرصت است

در ادامه این مراسم، آیت‌الله «سیدمجتبی حسینی»، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری درخصوص انتخابات هشتم تیر ماه، اظهار کرد: محبت، الفت و هماهنگی نظام با مردم، باعث حسن تعامل با مردم و مشارکت دادن آنان است. نظام ما اسلامی مردمی است و اصل اسلامیت نظام در قانون اساسی با رای مردم، نظر فقها و آنچه در دین است، تعیین می‌شود.

حسینی ادامه داد: ما می‌توانیم نظام جمهوری اسلامی را با سایر نظام‌های دنیا مقایسه و اثبات کنیم. قوانین ما مردمی‌تر، عاقلانه‌تر و حکیمانه‌تر است. خدا را شکر در طول ۴۵ سال با وجود تمام مشکلاتی که ایران ما داشته است، خداوند نصرت کرد و کشور ایران پیشرفت عظیمی را بدست آورد. آن هم در شرایطی که ابرقدرت‌های دنیا در مقابل جمهوری اسلامی موضع منفی داشتند.

وی با بیان اینکه مشکلاتی در کشور است و آن را تکذیب نمی‌کنم، گفت: اما در مجموع به دلیل عنایات خداوند، با وجود تمام سختی‌ها و دشمنی‌ها به توفیقات خوبی دست یافته‌ایم و خداوند را از این بابت شکر می‌کنیم.

نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان بیان کرد: انسان وظیفه دارد بر اساس مبانی دینی و عقلانی در انتخابات شرکت و احسن را انتخاب کند و به کسی رای دهد که می‌تواند پیش خدا پاسخ دهد.‌ قرار نیست بهترین، قطعا ایده‌آل باشد. کشور به نظام و دولت نیاز دارد، چه خوب و چه بد باشد. وجود بد بهتر از عدم آن است.

حسینی با تاکید بر اینکه شرکت نکردن در انتخابات، محروم کردن خود از یک فرصت است، تصریح کرد: در هر صورت دولتی تشکیل خواهد شد و احسن افراد روی کار می‌آیند، اما هر چه افراد بیشتری شرکت کنند، برای ما نمره مثبت‌تری است چون یکی از مقیاس و میزان‌ها در رشد سیاسی ملت، مشارکت در امور انتخابات است و این انتخاب به ایران عزت می‌دهد.

وی تاکید کرد: باید برای این انتخابات ارزش قائل باشیم. ملت ایران به عنوان ملت استکبارستیز در دنیا شناخته می‌شود. اسرائیل و آمریکا با دشمنی علیه ما، در حقیقت خودشان را خراب می‌کنند. هر چه دشمنی دشمن بیشتر باشد، دلیل بر حقانیت ما است.

برگه‌های رای آینده کشور را تعیین می‌کند

در بخش دیگری از این مراسم تریبون در اختیار حجت‌الاسلام «جواد مهدوی‌نسب»، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی قرار گرفت، در خصوص انتخابات و انتصاب بیان کرد: ما در حکومت اسلامی و در نظام اسلامی و دینی انتخاب داریم یا انتصاب؟ در کجا انتصاب و در کجا انتخاب است؟ در جایی که کار الهی است، انتصاب داریم. انتصاب حاکم، کار خداست؛ مثلا رئیس‌جمهور فقط رئیس اقتصاد مردم، جاده‌سازی و... نیست بلکه رئیس هدایت مردم نیز هست.

مهدوی‌نسب ادامه داد: رأی من و شما قبل هر چیزی برای استحکام جمهوری اسلامی اهمیت دارد. تاکید رهبر بالا رفتن مشارکت است. برگه‌ای که در دست ماست، حق‌الناس است؛ برگه‌ای است که آینده مملکت را تعیین می‌کند، اگر به کسی رای دهیم که فردا مشکلی برای مردم ایجاد کند، ما باید پاسخگوی آن باشیم، زیرا مسئول برگه رای هستیم. رأیی دهیم که روز قیامت در برابر برادر شهید خود پاسخی داشته باشیم.


نظر شما :