برگزاری اردوی دانشجویی «راه بلد» به مقصد شرکت دانش بنیان تاکستان صنعت غرب در ارومیه

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۱:۰۴ کد : ۷۲۷۴۴ فرهنگی
با هدف بازدید از شرکت‌های دانش بنیان و در راستای افزایش خودباوری ملی و روحیه کارآفرینی ؛ اردوی دانشجویی «راه بلد »توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شد.
برگزاری اردوی دانشجویی «راه بلد» به مقصد شرکت دانش بنیان تاکستان صنعت غرب در ارومیه

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد آذربایجان غربی در  این اردو، بازدید دانشجویان از پروژه های کارآفرینانه  و ارزش آفرین شرکت های دانش بنیان با هدف پرورش ایده های خلاق و نو و تقویت و پرورش ایده های خلاقانه در دستور کار قرار گرفته است .

معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی اعلام کرده است :اردوی دانشجویی نخستین دوره طرح ملی «راه بلد» به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان برگزار و طی آن 35 نفر از دانشجویان  از شرکت دانش بنیان تاکستان صنعت غرب بازدید کردند . این شرکت تولید سوخت های زیستی پیشرفته را در دستور کار دارد .

مهندس نوید قلی زاده مدیر عامل شرکت تاکستان صنعت غرب   در بخشی از سخنان خود در جمع دانشجویان بازدید کننده به تشریح فرآیند تولید سوخت پاک از روغن های زاید فست فوت و صنایع مشابه اشاره کرد و گفت : این سوخت که کاملا با طبیعت سازگار است توانسته است بسیاری از استاندارهای ملی و بین المللی را کسب نموده و هم اکنون محصولات تولیدی ما به چند کشور از جمله عراق و افانستان صادر می شود .

 وی در بخشی دیگر از سخنان ود به  توضیح روش و فرآیند استقرار ایده های خلاق در پارک های علم و فناوری پرداخت و گفت : دارا بودن هویت حقوقی مستقل و ثبت شده بلوغ فناوری ،عدم عضویت همزمان در مرکز رشد یا پارک علم و فناوری دیگر ،تولید محصولات با ارزش افزوده بالا و تولید مبتنی بر نیروی متخصص و دارا بودن برنامه مدون و مشخص جهت توسعه فعالیت­ها از جمله شرایط عمومی استقرار در پارک های علم فناوری است .

وی با بیان اینکه حداقل ۸۰ درصد سهامداران و ۸۰ درصد  نیروی شاغل از فارغ التحصیلان دانشگاه های داخلی و یا خارجی باشد. ادامه داد: شرکت های فعال در زمینه انتقال و اشاعه فناوری و همچنین جذب و بومی سازی فناوری در اولویت قرار دارند.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان تاکستان صنعت غرب از دانشجویان بازدید کننده خواست با تجمیع دانش و توان خود و با روحیه هم افزایی و تشکیل تیم های کاری فعالیت در زمینه فناوری های پیشرفته و محصولاتی که تولید آنها مستلزم داشتن دانش فنی و بکارگیری نیروی انسانی متخصص و دانشگاهی باشد را در دستور کار خود قرار دهند .

وی فعالیت های مبتنی بر نوآوری  فناوری و تدوین دانش فنی و تجاری سازی آن ،انتقال و توسعه فناوریهای نو و گسترش مرزهای دانش ،فعالیتهای پژوهشی ،پژوهشی کاربردی و نیمه صنعتی و طراحی مهندسی و مهندسی معکوس در جهت ارتقاء سطح فناوری صنایع را ازجمله محور های عمده ای عنوان کرد که  دانشجویان علاقه مند می توانند با ورود به این عرصه ها توانایی های علمی و عملی خود را به عرصه ظهور برسانند .

در ادامه این برنامه دانشجویان با حضور در کارگاه و کارخانه محل تولید با قسمت ها و بخش های مختلف آشنا شده و متخصصان هر حوزه ضمن ارائه توضیحات کافی پاسخگوی سوالات دانشجویان بودند.

 


نظر شما :