رییس پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز:

جهاددانشگاهی می‌تواند ظرفیت صدور خدمات فنی مهندسی را به ۱۰ برابر برساند

گام‌های جهاددانشگاهی برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
۰۲ تیر ۱۴۰۳ | ۱۱:۳۴ کد : ۷۲۷۱۴ تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان تاپ خبر
رییس پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز بیان کرد: ظرفیت صدور خدمات فنی مهندسی از موارد مورد تاکیدی است که جهاددانشگاهی می تواند روی سکو و پلتفرم صادرات قرار بگیرد و ظرفیت صادراتی که ۷۰۰ میلیون دلار است را در آینده نزدیک به ۱۰ برابر برساند.
جهاددانشگاهی می‌تواند ظرفیت صدور خدمات فنی مهندسی را به ۱۰ برابر برساند

محمداسماعیل کفایتی رییس پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز در گفت و گو با روابط عمومی جهاددانشگاهی با اشاره به توانمندی جهاددانشگاهی در سراسر کشور، بیان کرد: این نهاد یک مجموعه‌ی جا افتاده، بزرگ و با سابقه‌ای است که در عرصه های مختلف از جمله نفت افتخارات زیادی دارد.

کفایتی با اشاره به این که جهاددانشگاهی حلقه میانی دانشگاه با صنعت است، در رابطه با توانمندی این نهاد در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: جایگاه و ظرفیت جهاددانشگاهی می‌تواند فرصت خوبی برای صنعت نفت باشد که صنعت بزرگی است.

وی با تاکید بر این که به برکت رویکرد امام خمینی(ره) در خودکفایی، ظرفیت‌های زیادی در جهاددانشگاهی وجود دارد، افزود: بخشی از توانمندی ها و دستاوردهای داخل کشور نیز مرهون همین رویکرد جهاددانشگاهی است؛ چه در حوزه آموزش مهندسی و بخش های مرتبط با حوزه صنعت، چه در کارها و پروژه هایی که انجام داده و چه محصولات و مواد، کالا و تجهیزاتی که داشته است از دکل حفاری و پمپ های درون چاهی گرفته تا تجهیزات برقی و الکترونیک مورد مصرف صنعت پتروشیمی.

رییس پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز تصریح کرد: کشور در مسایل زیادی قبلا وابستگی داشته و پارک نیز نیازهایی را دارد که می تواند به جهاددانشگاهی بسپارد تا روی آن ها کار کند و آنهایی هم که آماده است داخل مجموعه مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: همچنین می‌توان کارهای اساسی‌تری انجام داد و رویدادهای مختلفی برگزار کرد و طرح‌های پیشران تعریف کنیم؛ زیرا صنعت بالادستی ما در بحث هایی در جهاددانشگاهی شکل گرفته از جمله نمک زادیی نیازمندی دارد یا یکسری از نیازها در ذیل زنجیره ارزش است که می‌تواند در تکمیل زنجیره ارزش مجموعه جهاددانشگاهی نقش موثری داشته باشد.

کفایتی بیان کرد: ظرفیت صدور خدمات فنی مهندسی از موارد مورد تاکیدی است که جهاددانشگاهی می‌تواند بر روی سکو و پلتفرم صادرات قرار بگیرد و ظرفیت صادراتی که در حال حاضر 700 میلیون دلار است را در آینده نزدیک به 10 برابر برساند.


نظر شما :