جهاددانشگاهی بستر مناسبی برای رشد تحقیقات است

۲۰ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۸:۲۸ کد : ۷۲۳۸۵ عمومی
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: جهاددانشگاهی بستر مناسبی برای رشد تحقیقات است و این نهاد می‌تواند منشأ خدمات مهمی در عرصه‌های مختلف باشد.
جهاددانشگاهی بستر مناسبی برای رشد تحقیقات است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کهگیلویه‌وبویراحمد، آیت‌الله سیدنصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، ۱۹ خردادماه در نشست با رئیس و جهادگران جهاددانشگاهی استان، اظهار کرد: جهاددانشگاهی پل ارتباطی  خوبی  برای تولید و اشتغال می‌تواند باشد و دارای پتانسیل‌های خوبی در زمینه رشد و توسعه استان است.
وی افزود: جهاددانشگاهی در بحث ارتقای فرهنگ و باورهای دینی می‌تواند مفید باشد و در بحث پژوهش در زمینه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق و خودکشی می‌تواند گام‌های اساسی را بردارد.
امام جمعه یاسوج با انتقاد از برخی کاستی‌ها در حوزه آموزش، اضافه کرد: آموزش و پرورش باید بیشتر به مبحث مهارت‌های زندگی برای دانش‌آموزان بپردازد، لازم است جهادگران جهاد دانشگاهی کهگیلویه‌وبویراحمد در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی بیشتر ورود کنند و این نهاد باید کانون فکری برای توسعه استان باشد.
همچنین، صاحب سروش‌فر، رئیس جهاددانشگاهی واحد کهگیلویه‌وبویراحمد نیز گفت: فعالیت‌های جهاددانشگاهی بکر و منحصر به فرد است و این نهاد الگویی عملی برای توسعه جامعه در ابعاد مختلف است.
وی تصریح کرد: این نهاد بازوی انقلاب اسلامی است و جهاددانشگاهی بستر مناسبی برای عملیاتی کردن تفکرات علمی برای جامعه به‌خصوص جامعه دانشگاهی است.جهاددانشگاهی در توسعه علم و فناوری در مرکز علمی و تحقیقاتی رویان، نانو و درمان سرطان برای کشور افتخارآفرین بوده است.
وی با بیان اینکه توسعه فناوری و ایده محوری مهم‌ترین هدف ما است، بیان کرد: اتکا به یافته‌های علمی مهم‌ترین ویژگی جهاددانشگاهی است.توسعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی در سطح استان از برنامه‌های اجرایی است، حمایت از این نهاد به منزله تقویت دستاوردهای پژوهشی و علمی نظام است.
یادآور می‌شود، در پایان این نشست معاونین جهاددانشگاهی و برخی مدیران از جمله مدیر فرهنگی جهاددانشگاهی، دیدگاه‌های خود را در ابعاد مختلف بخش‌های جهاددانشگاهی و توسعه این فعالیت‌ها بیان کردند که مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج قرار گرفت.
 

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی استان کهگیلویه‌وبویراحمد


نظر شما :