برگزاری نشست مشترک رییس جهاددانشگاهی با استاندار خراسان رضوی/ تاکید بر استفاده از ظرفیت شبکه سراسری این نهاد

۱۷ خرداد ۱۴۰۳ | ۲۳:۰۸ کد : ۷۲۳۰۸ عمومی تاپ خبر
رییس جهاددانشگاهی در نشست مشترک با استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: این نهاد با برخورداری از شبکه گسترده علمی و پژوهشی در کشور آمادگی دارد تا به عنوان بازوی علمی استانداری مجموعه مدیریت استان را حمایت کند.
برگزاری نشست مشترک رییس جهاددانشگاهی با استاندار خراسان رضوی/ تاکید بر استفاده از ظرفیت شبکه سراسری این نهاد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، پنجشنبه ۱۷ خرداد  دکتر حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی با همراه دکتر حسین امینی مشهدی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، با حضور در محل استانداری با دکتر یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 رییس جهاد دانشگاهی در این دیدار ضمن تشریح فعالیت‌های این نهاد در حوزه‌های مختلف، گفت: جهاددانشگاهی از همان ابتدای تشکیل همواره در کنار نظام و انقلاب بوده و باتشخیص به موقع مسائل توانسته است به نهادی موثر و پربازده در حوزه‌های مختلف تبدیل شود.

وی این تاثیرگذاری را زمانی با حضور جهادگران و با کمک‌های فنی و مهندسی و پزشکی در جبهه‌های جنگ به رزمندگان دانست و بیان کرد: امروزه این تاثیرگذاری در پژوهش و فناوری و خدمات تخصصی به مردم تجلی یافته است.

وی با یادآوری خدمات و دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه درمان ناباروری و سلول‌های بنیادی  و ذکر نام از زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی، تصریح کرد: این دستاوردها منجر به افزایش اعتبار علمی و اعتماد ملی در سطح بین‌الملل شده است.

دکتر مسلمی نائینی ادامه داد: مساله محوری و تکیه بر رفع نیازهای اساسی در حوزه صنعت و کشاورزی را محصول مسئولیت پذیری این نهاد به ویژه در زمان تحریم‌های گسترده دانست.

رییس جهاددانشگاهی با تاکید بر اینکه ما مصمم هستیم تا با انجام کارهای گزین و برزمین مانده کشور را در مسیر توسعه یاری نمائیم، افزود: این نهاد با برخورداری از شبکه گسترده علمی و پژوهشی در کشور آمادگی دارد تا به عنوان بازوی علمی استانداری مجموعه مدیریت استان را حمایت کند.

در ادامه این نشست «دکتر یعقوبعلی نظری»، استاندار خراسان رضوی نیز ضمن تشکر از فعالیت‌های این نهاد در سطح کشور، اظهار کرد: برآیند فعالیت‌های جهاد دانشگاهی از همان ابتدای انقلاب یک برآیند علمی و تأثیرگذار بوده است.

وی فعالیت‌های علمی، پژوهشی و پزشکی این نهاد در استان خراسان رضوی را مهم ارزیابی کرد و افزود: این آمادگی وجود دارد تا با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان، دامنه تاثیرگذاری این فعالیت‌ها افزایش یابد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، بیان کرد: بیشتر تمرکز ما بیش از این بر اشتغال افراد غیردانشگاهی بوده است اما اکنون برآن هستیم تا با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل صنعت،معدن و تجارت و سازمان جهاددانشگاهی استان، با شناسایی فارغ التحصیلان دانشگاهی و آموزش و توانمند سازی و اعطای تسهیلات در جهت اشتغال آن‌ها گام های موثری را برداریم.

همچنین «دکتر حسین امینی مشهدی»، رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با تشریح دستاوردهای این سازمان در حوزه‌های مختلف و جهت دهی فعالیت‌های آن در راستای مسائل اساسی استان از جمله زیارت، امنیت غذایی، و افزایش بهره‌وری منابع آبی، توانمند سازی و مهارت آموزی به نسل جوان از استاندار خراسان رضوی جهت دعوت بازدید از فعالیت‌های این مجموعه دعوت به عمل آورد، استاندار خراسان رضوی  ضمن قبول این دعوت، اظهار امیدواری نمود که بتواند از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در استان بازدید به عمل آورد.





نظر شما :