تاکید رییس جهاددانشگاهی برای گسترش ارتباطات با بخش خصوصی/ تولید بیش از ۶۰۰ نوع علم توسط این نهاد

۱۷ خرداد ۱۴۰۳ | ۲۰:۱۴ کد : ۷۲۳۰۳ عمومی تاپ خبر
رییس جهاددانشگاهی گفت: برای اینکه تولیدات علمی جهاددانشگاهی به بازار عرضه شود باید ارتباطات خود را با بخش خصوصی گسترش دهیم.
تاکید رییس جهاددانشگاهی برای گسترش ارتباطات با بخش خصوصی/ تولید بیش از ۶۰۰ نوع علم توسط این نهاد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی دکتر حسن مسلمی‌نائینی رییس جهاددانشگاهی در جمع اعضای سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به سخنان شهید رییسی درباره ظرفیت‌های جهاددانشگاهی به ویژه در حوزه نیروی انسانی گفت: ایشان انتظارات زیادی از جهاددانشگاهی داشتند و معتقد بودند این نهاد با توجه به نیروی انسانی توانمندی که دارد باید به اتاق فکر دولت تبدیل شود و برای آینده کشور مدیر تربیت کند.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به تولید بیش از 600 نوع علم توسط این نهاد، بیان کرد: برای شکوفایی این میزان تولید علم و عرضه آن به بازار باید ارتباط خود با بخش خصوصی را توسعه دهیم و در این بخش متمرکز شویم چراکه امروز یکی از نیازهای اساسی جهاددانشگاهی گسترش ارتباطات با بخش خصوصی است.

وی درخصوص فعالیت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی بیان کرد: ما از بخش علوم انسانی انتظارات ویژه‌تری نسبت به سایر بخش‌ها داریم چراکه تحول در جهاددانشگاهی و اصلاح رویه‌ها و رویکردها با محوریت علوم انسانی رقم خواهد خورد.

دکتر مسلمی نائینی با ابراز خرسندی از حضور در میان جهادگران این استان گفت: هدف از برگزاری چنین جلساتی بهره‌مندی از نظرات همکاران در واحدها است و از همه اعضا درخواست داریم تا جهت ارتقای جایگاه جهاددانشگاهی از هیچ کوششی دریغ نکنند.

رییس جهاددانشگاهی همچنین از تلاش مدیران سابق و اسبق این نهاد برای توسعه و گسترش فعالیت‌های این واحد در بخش‌های متنوع آن  تقدیر کرد.

در بخش دیگری از این جلسه «دکتر حسین امینی‌مشهدی»، رییس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی اظهار کرد: توفیقات این سازمان مرهون تلاش‌های دغدغه‌مندانه و متعهدانه همکارانی است که در جهاددانشگاهی خراسان رضوی مشغول به خدمت هستند و در سایه این تلاش‌هاست که جهاددانشگاهی، به نهادی اثرگذار تبدیل شده است.

وی از دکتر مسلمی‌نائینی جهت حضور در این جلسه و شنیدن نظرات همکاران سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی تقدیر و تشکر کرد.
در ادامه تعدادی از اعضای جهاددانشگاهی خراسان رضوی دغدغه‌ها، نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را بیان کردند.

توسعه فعالیت های این نهاد در کاشمر
گفتنی است رییس جهاددانشگاهی همچنین ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مجموعه آموزشی جهاددانشگاهی خراسان رضوی در کاشمر در جریان فعالیت‌های این مجموعه قرار گرفت.
دکتر مسلمی نائینی در آرامگاه شهید مدرس نیز حضور یافت و به مقام شامخ این روحانی مبارز ادای احترام کرد.
وی سپس در نشستی با حضور فرماندار کاشمر و نماینده مردم منطقه ترشیز در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین دانشکده علوم پزشکی و دانشگاه دولتی کاشمر که در محل این مجموعه برگزار شد، حضور یافت.
در ابتدای این نشست، دکتر حجت اله شریعتمداری، فرماندار شهرستان کاشمر ،  به تشریح ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه‌های گردشگری و پزشکی پرداخت و با توجه به نیازهای این شهرستان و موقعیت جغرافیایی آن خواستار توسعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی در این شهرستان به ویژه در حوزه پزشکی و دندانپزشکی شد.
در این جلسه، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین نیک بین، نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی، حضور جهاددانشگاهی در شهرستان کاشمر را یک ظرفیت و فرصت برای این شهرستان دانست و آمادگی خود را برای کمک به توسعه فعالیت‌های این نهاد در حوزه‌های آموزشی و مهارتی و پزشکی اعلام کرد.
در بخش دیگری از این نشست، دکتر حسن مسلمی نائینی، رییس جهاددانشگاهی، به تشریح ظرفیت‌های جهاددانشگاهی و خدمات این نهاد در حوزه‌های فنی و مهندسی، پزشکی، آموزشی، پژوهش و فناوری و فرهنگی پرداخت.
وی حمایت‌ها و عنایت‌های مقام معظم رهبری به جهاددانشگاهی را نشانی از نماد تاثیرگذاری و خدمات گسترده این نهاد در کشور عنوان کرد و فعالیت‌های جهاددانشگاهی خراسان رضوی را یکی از الگوهای موفق این نهاد در استان‌ها برشمرد.

رییس جهاددانشگاهی وجود دانشگاه علم و فرهنگ را یکی از ظرفیت‌های ارزشمند این نهاد برشمرد که در صورت وجود ظرفیت می‌تواند در حوزه آموزش عالی استان و شهرستان کاشمر اقدامی موثر و مفید قلمداد شود.
وی به ظرفیت‌های پزشکی جهاددانشگاهی در حوزه درمان ناباروری، تشخیص و درمان سرطان زنان و تشخیص طبی اشاره و تصریح کرد: در صورت وجود بسترهای مناسب جهت توسعه‌ فعالیت‌ها، شهرستان کاشمر می‌تواند از این خدمات استفاده کند.
در ادامه این نشست، دکتر حسین امینی‌مشهدی، رییس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی به تشریح برنامه‌های توسعه‌ای این سازمان در حوزه‌های آموزشی، اشتغال و مراکز رشد پرداخت و گفت: سرمایه‌گذاری جهاددانشگاهی خراسان رضوی در شهرستان کاشمر از منابع داخلی بوده و کمکی از منابع دولتی گرفته نشده است.
وی عنوان کرد: آنچه که امروز از جهاددانشگاهی در شهرستان کاشمر دیده می‌شود محصول دسترنج و زحمات خالصانه همکاران جهاددانشگاهی است و در صورت وجود ظرفیت و نبود منع قانونی، فعالیت‌های آموزشی دانشگاه علم و فرهنگ در شهرستان کاشمر توسعه خواهد یافت.
 


نظر شما :