کتاب «نقش والدین در تربیت عاطفی، روانی و معنوی فرزند » منتشر شد

۱۲ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۷:۱۳ کد : ۷۲۱۷۶ فرهنگی
کتاب «نقش والدین در تربیت عاطفی، روانی و معنوی فرزند » با موضوع تربیت خانوادگی- کودکان توسط انتشارات جهاددانشگاهی قم به چاپ رسید.
کتاب «نقش والدین در تربیت عاطفی، روانی و معنوی فرزند » منتشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، کتاب  «نقش والدین در تربیت عاطفی، روانی و معنوی فرزند» تألیف اباذر کافبی موسوی و محمد حسین ناظمی اشنی  است، در چاپ اول با شمارگان 1000نسخه در207 صفحه منتشر شد.
برشی از اثر:
«تربیت» از مهم‌ترین نیازهای انسان بعد از نیازهای فیزیولوژیک و نیازهای عاطفی است. دین مبین اسلام نیز به تربیت صحیح و شایسته فرزندان تأکید فراوان نموده و به والدین، راهکارها و دستورهای زیادی برای این امر مهم ارائه نموده است. والدین، فرزندان را بخشی از وجود خود می‌دانند و از این جهت، عُلقه و عواطف شدیدی میان والدین و فرزندان برقرار است؛ اما اگر این عواطف کنترل نشوند ضررهای جبران‌ناپذیری به‌ویژه در زمینه تربیت، بر فرزندان وارد می‌کند. ابراز عاطفه بیش‌ازحد والدین فرزندان را پرتوقع و طغیانگر می‌کند و کوتاهی در ابراز عاطفه و یا تحقیر و توهین فرزندان، آنان را به انتقام‌جویی و کینه‌توزی وادار می‌کند.
از جمله نعمت‌ها و امانت‌های الهی برای انسان نعمت فرزند است که ثمره زندگی زن و مرد‌ می‌باشد. والدین در برابر فرزندان و تربیت ‌آن‌ها وظایف و تکالیف خاصی دارند که هرکدام باید در حدود امکانات از عهده آن برآیند یکی از این وظایف عبارت است از تربیت دینی فرزندان با اصول و شیوه‌‌های خاص...

 

کلید واژه ها: انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان قم


نظر شما :