مرحله نهایی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران برگزار می‌شود

۰۹ خرداد ۱۴۰۳ | ۲۲:۰۳ کد : ۷۲۰۸۵ فرهنگی
تیم‌های مرحله نهایی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران مشخص شدند.
مرحله نهایی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران وابسته به جهاددانشگاهی، دوازدهمین دورۀ مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در سطح کشوری از روز شنبه 5 خردادماه آغاز شده و روز پنجشنبه ۱۰ خردادماه با برگزاری مرحلۀ نهایی به پایان می‌رسد.

در مرحلۀ نیمه‌نهایی، تیم‌های «طلوع» از استان همدان و «سره» از دانشگاه علوم پزشکی تهران دربارۀ گزارۀ «استفاده از پوسته‌های حاکمیت‌پذیر به جای فیلترینگ سراسری شبکه‌های اجتماعی، سیاستی در راستای امنیت کاربران است» و تیم‌های‌ «سخن» و «گمنام» از دانشگاه تهران دربارۀ گزارۀ «برای رفع تنش‌ها و درگیری‌های پیرامون انتخابات، بایستی شرایط احراز صلاحیت را کاملاً کمّی و غیرتوصیفی کرد» با یکدیگر به مناظره پرداختند و در نهایت، با رأی هیأت داوران، تیم‌های «سخن» از دانشگاه تهران و «طلوع» از استان همدان به مرحلۀ نهایی راه پیدا کردند.

شایان ذکر است گزاره‌های مراحل رده بندی و نهایی به این شرح است:

«افت کیفیت تشکل‌های دانشجویی معلول نگاه امنیتی به دانشگاه است»

و «دوگانه اصلاح‌طلب - اصولگرا در سیاست ایران به دوگانه معتدل - رادیکال تبدیل شده است. »

در اختتامیۀ این مسابقات، با داوری 5 عضو هیأت علمی و 3 داور دانشجو تیم های اول تا چهارم معرفی می شوند و تیم نخست، در جایگاه قهرمان کشوری دوازدهمین دوره از مناظرات دانشجویی ایران، نشان خواجه نصیرالدین طوسی را دریافت خواهد کرد. هم چنین از سوی هیأت داوران، «سخنران برتر» مناظرات و تیم «اخلاق» نیز معرفی خواهد شد. 

دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران از آبان‌ماه سال 1402 و با رقابت نزدیک به 900 گروه دانشجویی در سراسر کشور آغاز شده و پس از برگزاری مسابقات در سطح دانشگاهی و استانی، با رقابت 64 گروه دانشجویی چهار نفره در مرحلۀ کشوری به کار خود پایان می‌دهد.


نظر شما :