استاندار زنجان تاکید کرد؛

وجود زیرساخت‌های لازم در استان زنجان برای ورود جهاددانشگاهی در حوزه هوش مصنوعی/ آمادگی همکاری در بخش علوم انسانی و توسعه اجتماعی

۰۹ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۳:۳۴ کد : ۷۲۰۶۳ عمومی تاپ خبر
استاندار زنجان در نشست با رییس جهاددانشگاهی گفت: زیرساخت‌های لازم در استان برای ورود این نهاد در حوزه هوش مصنوعی در استان وجود دارد و قطعا در درازمدت آورده خوبی برای دو مجموعه خواهد داشت.
وجود زیرساخت‌های لازم در استان زنجان برای ورود جهاددانشگاهی در حوزه هوش مصنوعی/ آمادگی همکاری در بخش علوم انسانی و توسعه اجتماعی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر محسن افشارچی استاندار زنجان ظهر امروز (چهارشنبه ۹ خردادماه) در نشست مشترک با دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی و هیات همراه با اشاره به اینکه در حوزه هوش مصنوعی کارهای زیادی می‌توان انجام دارد و ظرفیت در این بخش بالا است، اظهار کرد: ورود به این حوزه آینده‌نگری میان‌مدت است؛ چراکه قطعا در ۱۰ سال به نتایج بسیار خوبی دست خواهید یافت و باید از این ظرفیت بهره برد.

وی با تاکید بر اینکه نباید در امور به روزمرگی بیفتیم، بلکه باید با تدوین برنامه و ترسیم چشم‌انداز اقدام به کارکرد که قطعا با این روند به نتیجه دلخواه می‌رسیم گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند به‌عنوان بازویی برای نظام در حوزه‌های مختلف وارد شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان در بخش دیگری به آمادگی استان برای همکاری در بخش علوم انسانی و توسعه اجتماعی با جهاددانشگاهی نیز اشاره کرد و گفت: کار در رابطه با مردم و علوم مرتبط با آن سخت و بسیار حائز اهمیت است و در این رابطه از برنامه‌های مختلف استقبال می‌کنیم.

تلاش جهاددانشگاهی برای انجام کارهای گزین و بر زمین مانده 

دکتر مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی نیز در این نشست مشترک  اظهار کرد: پژوهشگران جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند و تلاش شده است تا کارهای گزین و بر زمین مانده انجام شود که در همین راستا در مراسمی قرارداد ساخت هزار آنتن هیبرید نسل پنجم تلفن همراه توسط جهاددانشگاهی به امضا رسید که گامی مهم در اعتماد به توان تولید داخل، ایجاد اشتغال و صرفه‌جویی ارزی به شمار می‌رود.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به تولید انواع داروهای گیاهی و گیاهان دارویی در جهاددانشگاهی، گفت: تکثیر دام‌های مرغوب و اصلاح نژاد دام‌های سبک و سنگین از جمله اقدامات پژوهشی این نهاد است.

وی با بیان اینکه این نهاد همواره به دنبال انجام کارهای تحقیقاتی برای رفع نیازهای کشور بوده است ادامه داد: در دوران دفاع مقدس این نهاد تمام توان تحقیقاتی خود را در خدمت جبهه و جنگ قرار داد که با تلاش جهادگران جوان با تولید و تعمیر هر کدام از تجهیزات دفاعی، نیاز رزمندگان اسلام را برطرف شد.

او با اشاره به اینکه مرکز نخستی‌سانان توسط پژوهشگاه رویان این نهاد در مردادماه هم‌زمان با سالگرد جهاددانشگاهی افتتاح می‌شود، افزود: با راه‌اندازی این مرکز پژوهشگران به مطالعات مغز خواهند پرداخت و دانشمندان ایرانی فعال در این حوزه برای همکاری با جهاددانشگاهی اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با اشاره به انجام فعالیت‌های کم‌نظیر در بالغ‌بر 102 واحد سازمانی جهاددانشگاهی، عنوان کرد: با بهره‌مندی از توان این شبکه می‌توان کارهای بزرگی را همچون گذشته به ثمر رساند.

همچنین طاهر یوسفی امیری رییس جهاددانشگاهی زنجان نیز در نشست فوق گفت: در واحد استان زنجان نیز تلاش کرده‌ایم در حوزه‌های مختلف واردشده و با برنامه پیش رویم.

یوسفی امیری تصریح کرد: در بخش آموزش تلاش شده تا کیفیت و کمیت در کنار هم لحاظ شده و در سال گذشته حدود ۴۰ هزار نفر تحت پوشش آموزش‌های کوتاه‌مدت در ۷ گروه آموزشی قرارگرفته‌اند که هدف ما ارائه آموزش‌های کاربردی و مهارتی است.

رییس جهاددانشگاهی استان زنجان  به فعالیت‌های انجام‌شده جهاددانشگاهی استان در حوزه فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: تلاش شده است در برنامه‌های فرهنگی سلایق مختلف پوشش داده شود و سالانه برنامه‌های متنوعی در این حوزه به مرحله اجرا در می‌آید که مخاطبان زیادی نیز پوشش می‌دهد.

وی به اقدامات انجام‌شده در حوزه پژوهش در جهاددانشگاهی استان نیز اشاره کرد و گفت: در این حوزه در دو بخش صنایع غذایی و کشاورزی و همچنین ICT جهادگران فعال هستند و کارهای خوبی انجام‌شده است که رضایت از محصولات تولیدی و خدمات ارائه‌شده را شاهد هستیم.
یوسفی امیری به حمایت جهاددانشگاهی زنجان از کسب‌وکارها نیز اشاره کرد و یادآور شد: در همین راستا در مرکز رشد جهاددانشگاهی زنجام ۲۶ تیم شامل ۹۰ نفر از جوانان استان مستقر هستند و تمرکز فعالیتشان صنایع خلاق فرهنگی است. 


نظر شما :