رییس جهاددانشگاهی:

جهاددانشگاهی ثمره‌ی اعتقاد راسخ امام(ره) به مردم و روحیه‌ی خودباوری است

۰۸ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۶:۰۰ کد : ۷۲۰۱۲ عمومی تاپ خبر
رییس جهاددانشگاهی در حاشیه مراسم تجدید میثاق جهادگران جهاددانشگاهی با آرمان‌های امام(ره) و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری، این نهاد را ثمره‌ی اعتقاد راسخ امام(ره) به مردم و روحیه‌ی خودباوری دانست.
جهاددانشگاهی ثمره‌ی اعتقاد راسخ امام(ره) به مردم و روحیه‌ی خودباوری است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی در حاشیه مراسم تجدید میثاق جهادگران جهاددانشگاهی آرمان‌های امام(ره) و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری  که امروز، 8 خردادماه، همراه با دانشگاهیان در مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، در رابطه با تشکیل جهاددانشگاهی گفت: این نهاد در پی فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی، جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و برخاسته از انقلاب فرهنگی تشکیل شد.

وی در رابطه با حرکت جهاددانشگاهی در مسیر علم و فناوری در گام دوم انقلاب اسلامی و تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در این زمینه اظهار کرد: امام  خمینی(ره) اعتقاد راسخ و محکمی به مردم داشتند و معتقد بودند که با حضور مردم در صحنه می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

وی با اشاره به اعتقاد راسخ امام خمینی(ره) به مردم و مقوله خودباوری ملت ایران افزود: اعتقاد امام(ره) به مردم و روحیه خودباوری که ایشان در ملت ایران ایجاد کردند، این درس را به همه ما می‌دهد که با اعتقاد راسخ به مردم و خودباوری به سمت توسعه و تعالی حرکت کنیم.

دکتر مسلمی نائینی با تاکید بر این که جهاددانشگاهی نیز ثمره اعتقاد امام(ره) به مردم و روحیه خودباوری است، گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری فرمودند و به همین دلیل باید از این فرصت استفاده کرده و جهش مهمی را در جهاددانشگاهی ایجاد کنیم.

وی در ادامه با اشاره به این که جهاددانشگاهی و مجموعه های فعال در این نهاد انقلابی تاکنون توانسته‌اند بیش از ۶۴۰ مورد تولید علم داشته باشند، بیان کرد: امروز باید بیش از پیش تلاش کنیم تا این تولیدات را به محصول مورد نیاز مردم تبدیل کنیم و امیدواریم بتوانیم با مشارکت مردم و تلاش همکاران در جهاددانشگاهی به این مهم دست پیدا کنیم.

رییس جهاددانشگاهی تصریح کرد: برخی از تولیدات جهاددانشگاهی نیازمند بودجه‌ مورد نیاز برای تولید و عرضه انبوه هستند و بودجه‌های دولتی نیز متأسفانه در حدی نیست که بتوانیم تمامی این محصولات را به تولید انبوه برسانیم. برای این مساله نیازمند مشارکت بیشتر مردمی هستیم تا بتوانیم محصولات جهاددانشگاهی را به تولید انبوه رسانده و برای رفع نیاز جامعه، در اختیار مردم قرار دهیم.


نظر شما :