«ستفا» با استفاده از اکوسیستم نوآوری نیازهای صنایع را به فناوران عرضه می‌کند

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳:۴۲ کد : ۷۱۵۷۵ تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان
مدیر مرکز تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: ستفا تلاش می‌کند با استفاده از کلیه ظرفیت‌های موجود در کشور نیازهای صنایع مختلف را شناسایی و با استفاده از پلتفرم اکوسیستم نوآوری سازمان آن را به فناوران و نوآوران عرضه کند.
«ستفا» با استفاده از اکوسیستم نوآوری نیازهای صنایع را به فناوران عرضه می‌کند

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، مهندس احمد افروغی درخصوص اهم برنامه‌های سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در سال 1403 اظهار کرد: توسعه تعاملات و ارتباطات بین‌الملل با هدف تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه جهاد دانشگاهی با همکاری واحد بین‌الملل سازمان، تلاش در جهت افزایش سهم تجاری‌سازی دستاوردهای علمی، فرهنگی و آموزشی، تقویت و برندسازی شرکت‌های موجود، ارتقاء آنها به شرکت دانش بنیان و افزایش تعداد شرکت‌های زایشی سازمان از جمله مهمترین برنامه‌های ما در سال جاری خواهد بود.

وی افزایش ارایه خدمات فناورانه به کلیه حوزه‌های سازمان به ویژه حوزه‌ی پژوهش و فناوری، توسعه تعاملات با زیست بوم فناوری و نوآوری به منظور تقویت برند و هم افزایی در ارزش آفرینی فناوری‌ها، تقویت اطلاع رسانی ستفا و نقش‌آفرینی در اقتصاد دانش بنیان در کلیه حوزه‌های فعالیتی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی را از دیگر برنامه‌های سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان در سال 1403 عنوان کرد.

مدیر مرکز تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاددانشگاهی خراسان رضوی درخصوص چگونگی توسعه ارتباطات این مرکز با شرکت‌های دانش‌بنیان، بیان کرد: می‌توان با نقش‌آفرینی در توسعه فناوری‌های تکرارپذیر، تقویت خدمات فناورانه سازمان‌تجاری سازی از جمله تقویت شبکه منتورینگ و متخصصین کسب و کار و برگزاری رویدادهای شتاب به منظور تکمیل چرخه توسعه فناوری ارتباط این مرکز را با شبکه شرکت‌های دانش‌بنیان تقویت کرد و گسترش داد.

راهکارهای ستفا برای اتصال ایده‌های فناورانه به بازار کار

افروغی ساماندهی ثبت، ارزیابی و ورود ایده‌های کسب و کار به مرکز نوآوری و شتابدهی (منش)، پردیس صنایع خلاق و مرکز رشد سلامت از طریق ایجاد ایجاد پلتفرم اکوسیستم نوآوری سازمان، تشکیل منظم شوراهای پذیرش و توسعه شبکه مشاورین با استفاده از پژوهشگران و مدرسین را از سیاست‌های ستفا به منظور تقویت ایده‌های فناورانه و افزایش درصد ورود آنها به بازار کار دانست.

وی در پاسخ به این سوال که ستفا چگونه نیازهای صنایع مختلف را با فناوران و نوآوران پیوند می‌دهد، تصریح کرد: تلاش در جهت تغییر چرخه عرضه فناوری از تشخیص و علاقه شخصی فناور به نیاز بازار باعث می‌شود کلیه فعالیت‌های فناوران و نوآوران از ابتدا بر اساس نیازهای واقعی صنعت و جامعه شکل گیرد. ستفا تلاش می‌کند با استفاده از کلیه ظرفیت‌های موجود در کشور نیازهای صنایع مختلف را شناسایی و با استفاده از پلتفرم اکوسیستم نوآوری سازمان آن را به فناوران و نوآوران عرضه کند.

مدیر مرکز تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاددانشگاهی خراسان رضوی همچنین تاکید کرد: همکاری نزدیک و تنگاتنگ با حوزه پژوهش و فناوری جهت سوق دادن فعالیت‌های پژوهشی سازمان به سمت و سوی نیازهای صنعت و جامعه از جمله مهمترین فعالیت‌های سازمان تجاری‌سازی خواهد بود.


نظر شما :