سرپرست اداره کل توسعه کارآفرینی و اشتغال جهاددانشگاهی خبر داد:

ورود نام جهاددانشگاهی در قانون بودجه کشور برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰:۵۳ کد : ۷۱۴۵۵ آموزش و کارآفرینی
سرپرست اداره کل توسعه کارآفرینی و اشتغال جهاددانشگاهی در نشستی مجازی خود با نمایندگان واحد‌های استانی و مدیران آموزش و اشتغال جهاددانشگاهی در سراسر کشور گفت: نام جهاددانشگاهی در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی جز سه وچهار بند ب تبصره ۲ قانون بودجه کشور برای پرداخت تسهیلات اشتغال زا قرار گرفت.
ورود نام جهاددانشگاهی در قانون بودجه کشور برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی

 به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، سرپرست اداره کل توسعه کارآفرینی و اشتغال جهاددانشگاهی در نشستی مجازی خود با نمایندگان واحد‌های استانی و مدیران آموزش و اشتغال جهاد دانشگاهی در سراسر کشور گفت: نام جهاد دانشگاهی در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی جز سه وچهار بند ب تبصره ۲ قانون بودجه کشور برای پرداخت تسهیلات اشتغال زا قرار گرفت.

مجتبی ابراهیمی در این نشست، تصریح کرد:با موافقت معاونت محترم سیاست گذاری وزارت اقتصاد و دارایی، معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی برای استفاده از منابع جزء (۳) بند ب تبصره دو قانون بودجه سال ۱۴۰۳ به صورت ملی در لیست وزارت اقتصاد و دارایی قرار گرفت.

ابراهیمی بیان کرد: براساس تصمیم معاونت سیاستگذاری وزارت اقتصاد و دارای، جهاد دانشگاهی جزء ۱۴ نهاد حمایتی منابع جزء سه بند ب تبصره دو قانون بودجه سال ۱۴۰۳ قرار میگیرد و این فرصتی برای شبکه بزرگ جهاد دانشگاهی ۳۱ استان کشور است تا بتوانند از فرصت‌های موجود برای کمک به تحقق شعارسال بهرهمند شوند.

وی افزود: خوشبختانه جهاد دانشگاهی تجارب و ظرفیت‌های خوبی دارد و با تعامل خوبی که اداره کل کارآفرینی و اشتغال نیز با دبیرخانه تبصره ۱۸ اشتغال دارد، میتوان از این ظرفیت برای همکاری‌ها و ارائه طرح‌های اشتغال و کارآفرینی استفاده کرد.

سرپرست اداره کل توسعه کارآفرینی و اشتغال جهاد دانشگاهی با اشاره به فعالیت‌های متنوع جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف گفت: این ظرفیت، فرصت مناسبی است تا بخش‌های مختلف اشتغال وآموزش بتوانند از فرصت‌های ایجاد شده برای توسعه فعالیت‌ها و خدمات دهی به جامعه جویای کار بهره ببرند. وی با اشاره به تجارب جهاد دانشگاهی در اجرای طرح‌های ملی مثل طرح توسعه مشاغل خانگی گفت: با قرار گرفتن نام جهاد دانشگاهی در ردیف دستگاه‌های استفاده کننده از بودجه‌های تبصره دو فرصت مناسب برای تکمیل زیست بوم و اکوسیستم آموزش، کارآفرینی و اشتغال در جهاد دانشگاهی شکل میگیرد. چرا که فرد می‌تواندبا کسب توانمندی‌های لازم درمسیراخذ مجوز فعالیت و کسب وکار قرارگرفته و ازتسهیلات لازم بهره‌مند شود.

به گزارش بازار کار، ابراهیمی با اشاره به تجربه موفق جهاد دانشگاهی در برگزاری دوره‌های شغل محور گفت: نیاز جامعه در ارائه دوره‌ها بحث اخذ تسهیلات و ورود به بازارکار است و با فرصتی که در این مرحله شکل گرفته این امکان برای اخذ تسهیلات برای دوره‌های شغل محور و درآمدزای جهاد دانشگاهی فراهم میشود. در این نشست ظرفیت‌ها و فرصت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش، کارآفرینی و اشتغال با حضور روسا و معاونان آموزشی واحد‌های جهاد دانشگاهی و مدیران ستادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


نظر شما :