نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت های جهاددانشگاهی در حوزه های کشاورزی و گردشگری

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۹:۵۴ کد : ۷۱۳۲۲ عمومی تاپ خبر
نماینده مردم کاشمر و بردسکن در مجلس شورای اسلامی در دیدار با دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های این نهاد در حوزه های کشاورزی و گردشگری در شهرستان کاشمر تاکید کرد.
استفاده از ظرفیت های جهاددانشگاهی در حوزه های کشاورزی و گردشگری

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، حجت الاسلام والمسلمین جواد نیک بین در دیدار با دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی اظهار کرد: شهرستان کاشمر ظرفیت های بسیاری دارد و در حال حاضر چهارمین شهر کشور از نظر گردشگری مذهبی و دومین شهر استان خراسان رضوی بعد از مشهد مقدس است. هر سال نیز همایش بزرگ پیاده روی حرم تا حرم به صورت خودجوش در ایام اربعین حسینی (ع) برگزار می شود و جمعیت زیادی از زائران با حضور در کاشمر در این همایش شرکت می کنند.

وی افزود: این شهرستان از نظر تولید محصولات کشاورزی نیز ظرفیت های بسیاری در اختیار دارد و محصولاتی مانند انگور و زعفران در این شهرستان تولید می شود.

حجت الاسلام والمسلمین نیک بین تصریح کرد: با توجه به توانمندی های متعدد جهاددانشگاهی به ویژه در حوزه های کشاورزی و گردشگری، ضرورت دارد فعالیت های این نهاد در شهرستان کاشمر توسعه یابد. همچنین ظرفیت های این نهاد در زمینه درمان ناباروری و سرطان نیز قابل توجه است و می توان در خصوص توسعه این فعالیت ها در دیگر شهرستان های استان از جمله کاشمر نیز برنامه ریزی کرد.

بر اساس این گزارش، دکتر حسن مسلمی نایینی رییس جهاددانشگاهی نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت های جهاددانشگاهی در عرصه های مختلف، اظهار کرد: در حال حاضر مرکز رشد جهاددانشگاهی که ذیل سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی فعالیت می کند، در شهرستان کاشمر مستقر است و با محوریت کشاورزی از واحدهای فناور مستقر در این مرکز حمایت می کند.

وی افزود: همچنین مرکز آموزش های تخصصی کوتاه مدت جهاددانشگاهی نیز در این شهرستان مستقر است و با رویکرد صنعت و جامعه نسبت به مهارت آموزی فراگیران اقدام می کند. پیش از این نیز موسسه آموزش عالی در این شهرستان فعال بود که به دلیل کاهش دانشجو فعالیت آن متوقف شد. با این وجود به دنبال تغییر رویکرد این موسسه و پذیرش مجدد دانشجو هستیم.

دکتر مسلمی نایینی تصریح کرد: سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی از جمله سازمان های فعال این نهاد به ویژه در حوزه های پزشکی و فنی و مهندسی است و می توان با برنامه ریزی و همکاری دیگر دستگاه های اجرایی استان، فعالیت های این سازمان را در دیگر شهرهای استان از جمله کاشمر توسعه داد.

 


نظر شما :