فراخوان ثبت پرسشنامه در بانک اطلاعاتی ابزارهای سنجش سلامت و کیفیت زندگی پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰:۰۶ کد : ۷۰۷۱۴ پژوهش و فناوری
بانک اطلاعاتی ابزارهای سنجش سلامت و کیفیت زندگی پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی در فراخوانی از تمام پژوهشگران و محققان دانشگاهی دعوت کرد تا چنانچه مایل باشند پرسشنامه های خود اعم از پرسشنامه های ایرانی (طراحی و استاندارد شده در داخل کشور) و پرسشنامه های بین‌المللی ( زبان اصلی - بومی شده در داخل کشور ) را جهت نمایه سازی به این پایگاه ارسال کنند.
فراخوان ثبت پرسشنامه در بانک اطلاعاتی ابزارهای سنجش سلامت و کیفیت زندگی پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی، بانک اطلاعاتی ابزارهای سنجش سلامت و کیفیت زندگی این پژوهشکده در فراخوانی از تمام پژوهشگران و محققان دانشگاهی دعوت کرد تا چنانچه مایل باشند پرسشنامه های خود اعم از پرسشنامه های ایرانی (طراحی و استاندارد شده در داخل کشور) و پرسشنامه های بین‌المللی ( زبان اصلی - بومی شده در داخل کشور ) را جهت نمایه سازی به این پایگاه ارسال کنند.

پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی، بانک اطلاعاتی در خصوص سنجش سلامت و کیفیت زندگی راه‌اندازی کرده است، با توجه به نیاز روز افزون پژوهشگران و محققان به ابزارهای سنجش سلامت و کیفیت زندگی وابسته به سلامت، پایگاه اینترنتی بانک اطلاعاتی ابزارهای سنجش سلامت و کیفیت زندگی با هدف حفظ حقوق معنوی مولفان،‌ مترجمان و پژوهشگران و همچنین اطلاع‌رسانی به جامعه علمی کشور و دسترسی آسان به پرسشنامه‌های استاندارد و بین‌المللی و اندازه‌گیری سلامت و کیفیت زندگی به خصوص گونه فارسی آنها ایجاد شده است.

این پایگاه به نشانی اینترنتی www.qolbank.ir در پی آن است که دسترسی جامعه علمی کشور را به گونه‌های فارسی ابزارهای استاندارد تسهیل کند. این بانک شامل پرسشنامه‌های عمومی سلامت و کیفیت زندگی، پرسشنامه‌های اختصاصی سلامت و کیفیت زندگی، گونه‌های متفاوت یک پرسشنامه (از قبیل انواع تفصیلی و کوتاه پرسشنامه ها) و هرگونه پرسشنامه‌ اندازه گیری موضوعات وابسته به سلامت و کیفیت زندگی است.

پایگاه مذکور امکان ثبت پرسشنامه را به محققان می دهد تا با ورود به بخش ارسال پرسشنامه نسبت به ثبت اطلاعات اقدام کنند.

در حال حاضر 180 پرسشنامه طراحی و ترجمه شده در این پایگاه قابل دسترسی است و تاکنون محققان و پژوهشگران زیادی از این پایگاه بازدید و بهره برداری کرده اند.

گفتنی است؛ بانک اطلاعاتی ابزار سنجش سلامت و کیفیت زندگی یک جویشگر (موتور جستجو) است و پژوهشگران و محققان می‌توانند با ورود به نشانی اینترنتی qolbank.ir اطلاعات مربوط به گونه فارسی پرسشنامه‌های اندازه‌گیری سلامت و کیفیت زندگی را به دست آورند.


نظر شما :