ضرورت بهره گیری از ظرفیت های متنوع جهاددانشگاهی در جهت تقویت نگرش و اعتقادات دانشجویان و اساتید

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵:۲۳ کد : ۷۰۶۸۳ فرهنگی
نشست هم اندیشی و هماهنگی ستاد استانی جشنواره ملی مفاهیم نهج البلاغه با حضور مسوولان نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان سمنان، رؤسای دانشگاه، معاونین و مسئولین دانشگاه ها برگزار شد.
ضرورت بهره گیری از ظرفیت های متنوع جهاددانشگاهی در جهت تقویت نگرش و اعتقادات دانشجویان و اساتید

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، حجت الاسلام و المسلمین کوهساری، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان از تشکیل یک ستاد استانی با حضور مسئولین دانشگاه ها و کمیته های دانشگاهی در تمام دانشگاه های استان خبر داد و گفت: این جشنواره در بخش های مختلف دانشجویی، کارکنان دانشگاه ها و اساتید در موضوعات مختلف مقاله، تفسیر، بخش هنری و رسانه ای و... برگزار می شود.

وی با بیان این که دبیرخانه ملی این جشنواره در دانشگاه علوم پزشکی قم و دبیرخانه استانی در دانشگاه دامغان دایر است، گفت: از ظرفیت همه دانشگاه ها برای بهتر برگزار شدن این جشنواره و تولید آثار فاخر در سطح ملی از سوی دانشجویان و دانشگاهیان استان استفاده خواهیم کرد، معارف قرآن و نهج البلاغه بیش از آن چیزی که هست باید ترویج پیدا کند.

رییس جهاددانشگاهی استان سمنان نیز از آمادگی این نهاد برای مشارکت در برگزاری جشنواره ملی مفاهیم نهج البلاغه خبر داد و گفت: ظرفیت های آموزشی، فرهنگی و رسانه ای جهاددانشگاهی سمنان در این جشنواره برای ارائه خدمات در جهت اهداف متعالی این جشنواره مورد استفاده قرار می گیرد.

علی منصفی راد با تأکید بر تقویت نگرش و اعتقادات دانشجویان و اساتید دانشگاه ها به سیره ی نبوی و اهل بیت و ترویج فرهنگ و معارف قرآنی گفت: برای رسیدن به این منظور و دستیابی به اهداف مد نظر باید کارهای زیربنایی و اثرگذار صورت گیرد.

وی ادامه داد: مرکز آموزش تخصصی جهاددانشگاهی با برگزاری دوره های آموزشی ویژه در حوزه فرهنگ و معارف قرآنی،  خبرگزاری ایسنا و خبرگزاری بین المللی قرآنی ایکنا در حوزه اطلاع رسانی و آگاه بخشی و استفاده از ظرفیت های کرسی های آزاد اندیشی و مناظرات دانشجویی جهاددانشگاهی سمنان آماده ارائه خدمات هستند.


نظر شما :