تقدیر وزیر آموزش و پرورش از خبرگزاری قرآنی جهاددانشگاهی/ ثبت‌نام بیش از ۶۵۰ نفر در باشگاه خبرنگاران افتخاری ایکنا

۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۷:۳۸ کد : ۷۰۳۲۸ فرهنگی
وزیر آموزش و پرورش در جلسه کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کریم از خبرگزاری ایکنا وابسته به جهاددانشگاهی به سبب پوشش مطلوب فعالیت‌های قرآنی تشکر کرد و رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور نیز از ثبت‌نام بیش از ۶۵۰ نفر در باشگاه خبرنگاران افتخاری ایکنا خبر داد.
تقدیر وزیر آموزش و پرورش از خبرگزاری قرآنی جهاددانشگاهی/ ثبت‌نام بیش از ۶۵۰ نفر در باشگاه خبرنگاران افتخاری ایکنا

به گزارش روابط‌عمومی جهاددانشگاهی به نقل از ایکنا دکتر رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در شصت و یکمین جلسه کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کریم که چهارشنبه ۲۹ فروردین در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، طی سخنانی گفت: من خودم را شاگرد اساتید قرآنی می‌دانم، ولی بسیار شنیدم، زمانی آیه مهجوریت قرآن نازل شد که خانه‌‌ها از صوت قرآنی که از آن برمی‌خاست، شناسایی می‌شد ولی با این وجود قرآن از مهجوریت خود می‌گوید. اینکه اکنون چه وضعی داریم، مشخص نیست و لذا از همه همکاران درخواست می‌کنم که بر روی قرآن تمرکز داشته باشند به ویژه اینکه در شرایط فعلی منابع محدودی در اختیار داریم.

لزوم همکاری و تعامل میان ایکنا و پانا

وی از خبرگزاری ایکنا به سبب پوشش مطلوب فعالیت‌های قرآنی تشکر کرد و گفت: ایکنا و پانا به یک تعامل و هم‌افزایی رسیده و از ظرفیت‌های یکدیگر در پوشش و رصد به موقع و هدفمند رویدادهای قرآنی استفاده کنند. ما با دارا بودن ۱۱ هزار دانش‌آموزخبرنگار که اغلب هم علاقه‌مند به فعالیت در حوزه اطلاع‌رسانی قرآنی هستند، این ظرفیت را داریم تا به نقاط مشترکی در امر فعالیت‌های رسانه‌ای در حوزه مسائل قرآنی و دینی با خبرگزاری ایکنا همکاری داشته باشیم.

صحرایی تأکید کرد: به هر حال باید از هر موقعیت و فرصتی برای تقویت نظام آموزش و پرورش استفاده کرد و وقتی درخت تنومندی همچون آموزش و پرورش در اختیار داریم نباید به فکر کاشت نهادهایی در اطراف آن بود بلکه باید از همه قوا استفاده کرد تا این درخت بیش از پیش تنومندتر و پربارتر شود؛ امری که مقام معظم رهبری نیز به آن تأکید ویژه‌ای دارند و حتی در دیدار با نخبگان قرآنی و مراجع دینی به این امر اصرار دارند که مبادا غفلت موجب شود تا نظام آموزش و پرورش نحیف شود و باید از همه ظرفیت‌ها برای قوام آن استفاده کرد.

ثبت‌نام بیش از ۶۵۰ نفر در باشگاه خبرنگاران افتخاری ایکنا

در این جلسه دکتر جلیل بیت‌مشعلی رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل خبرگزاری ایکنا وابسته به جهاددانشگاهی با اشاره به استقرار کامل خبرگزاری ایکنا در جریان چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در محل برگزاری این رویداد قرآنی گفت: بخشی از این مسابقات اختصاص به مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان داشت که همانجا ما علاوه بر پوشش کامل مسابقات، با راه‌اندازی باشگاه خبرنگاران افتخاری اقدام به جذب خبرنگار کردیم و حدود ۶۵۰ نفر ثبت‌نام کردند که ۳۷۳ نفر از ایشان از دانش‌آموزان بودند.

وی ادامه داد: بخش دیگر از اقدامات رسانه‌ای ما در خبرگزاری ایکنا، پوشش اخبار مربوط به مدارس، محلات و مساجد بود که این کار هم با ثبت‌نام از نفرات جدید برای باشگاه خبرنگاران افتخاری و انعکاس این اخبار در حال پیگیری است.

راه اندازی پرونده ویژه «وعده صادق»

بیت‌مشعلی تصریح کرد: در مورد وقایع اخیر یعنی پاسخ موشکی سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی در قالب عملیات «وعده صادق» پرونده ویژه‌ای راه‌اندازی شد که در  پی آن با بسیاری از بزرگان علوم قرآنی پیرامون مبانی قرآنی و دیدگاه اهل بیت در مورد دفاع از خاک و ارزش‌ها به انجام مصاحبه پرداختیم و برخی از رویدادها در این مورد را نیز پوشش دادیم که تا به اینجا و در پی سه روز فعالیت در این حوزه، حدود دویست و چهل و پنج خبر تولید و منتشر شد.

مدیرعامل خبرگزاری ایکنا در ادامه گفت: رونمایی از نشریه داخلی قرآنی «رایحه» در پاسداشت مقام علمی و قرآنی حجت‌الاسلام و‌المسلمین قرائتی به عنوان یکی از مفسران قرآن از جمله دیگر اقدامات ما در  سازمان قرآنی و خبرگزاری ایکنا بود که این امر در دفتر ایشان در ستاد اقامه نماز برگزار شد. همزمان با برپایی سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلی امام خمینی(ره) به پوشش گسترده خبری این رویداد بزرگ قرآنی پرداختیم که البته تنها رویکرد ما پوشش خبری نبود بلکه با رویکرد آسیب‌شناسی و پرداختن به نقاط قوت و ضعف این رویداد در تلاش بودیم تا دیدگاه‌هایی در مورد هر چه بهتر برگزار شدن این رویداد قرآنی در طراز انقلاب اسلامی را تبیین کنیم که با استقبال معاونت قرآن و عترت ارشاد نیز مواجه شد.

وی افزود: از آنجا که آموزش و پرورش در این دوره از نمایشگاه قرآن حضوری پُررنگ داشته و با برگزاری کارگاه‌هایی سعی در بیان مؤثر فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش داشت، اخبار منتشر شده از سوی خبرگزاری ایکنا در امر فرهنگسازی قرآنی در سطح مدارس نیز مفید به‌فایده بوده باشد.

۲۸ میلیون بازدید از سایت ایکنا طی فروردین‌ماه

رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور با اشاره به اینکه اخبار منتشر شده از سوی این خبرگزاری در جغرافیای جهان اسلام رصد و مورد قیاس با سایر پایگاه‌های خبری قرار می‌گیرد، گفت: با وجود آنکه خبرگزاری ایکنا یک خبرگزاری عمومی نیست که به انتشار اخبار عامه پسند بپردازد اما با این حال در فروردین امسال آمار ۲۸ میلیون بازدید را به ثبت رساند که نشان از اهمیت کار این خبرگزاری در اطلاع‌رسانی به موقع اخبار قرآنی دارد.


نظر شما :