در کارگاه کارآفرینی مطرح شد:
بازاریابی مهمترین دغدغه تولید کنندگان است
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، در این کارگاه مدرس کارآفرینی با بیان اینکه استفاده از فرصت های خاک خورده به کارآفرینی میانجامد، گفت: کارآفرینی در حقیقت فرآیند خلق ارزش مادی یا معنوی جدید در سایه یک ایده جدید با در نظر گرفتن ریسکهای ناشی از آن است.
شاهرخ شهابی افزود: در کارآفرینی امکان استفاده از فرصتهای فراتر از منابع در دسترس، وجود دارد و هرچه این بهرهگیری با دقت و برنامه ریزی خوبی انجام گیرد نتیجه آن مثبت و قابل استفادهتر خواهد بود.
وی به فعالیتهای قالیبافی استان اردبیل اشاره و تاکید کرد: برای برندسازی فرش اردبیل که قابل عرضه در بازارهای منطقهای و جهانی باشد باید برنامهریزی دقیقی صورت گیرد و فعالین این عرصه توانمند شوند تا بتوانند به تولید فرشهای مشتریپسند اقدام کنند.
این مدرس کارآفرینی با بیان اینکه با تقویت کارآفرینی، استان اردبیل به سمت توسعه و پیشرفت خواهد رفت، اضافه کرد: برای تربیت فعالان توانمند در عرصه کسب و کار، باید در کنار مطالعه به برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز و مهارت محور اقدام شود تا آنان با اشتیاق به کارهای تولیدی اقدام نمایند و نگران فروش و بازار آن نباشند.
شهابی، بازاریابی را مهمترین دغدغه تولیدکنندگان عنوان کرد و یادآور شد: باید بستری فراهم شود تا فعالان عرصههای تولیدی بتوانند محصولات خود را از طریق بازارهای مجازی نیز عرضه و مشتری یابی کنند.
وی با اشاره به اینکه ایدهیابی و خلاقیت در توسعه کارآفرینی اهمیت بسزایی دارد، اضافه کرد: قبل از شروع هر فعالیت اقتصادی باید وضعیت بازار کالای تولیدی در بازارهای داخلی و خارجی و همچنین در بازارهای مجازی بررسی شود و با شناسایی ضائقه مخاطبین نسبت به تولید آن اقدام شود.
شهابی با اشاره به اینکه حوزه قالی بافی باید از حالت سنتی خارج و در نقشه و رنگ به طرح های جدید رو بیاورد، خاطرنشان کرد: عرضه چنین محصولاتی میتواند در ارزش افزوده و فروش آن تاثیر مثبتی داشته باشد.
نظر شما :