چاپ کتاب «الگوهای آموزش و یادگیری در تحقق توسعه پایدار»

۱۴ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۳:۰۵ کد : ۶۹۹۱۰ فرهنگی
کتاب «الگوهای آموزش و یادگیری در تحقق توسعه پایدار» به قلم دکتر تهمینه فتح الهی و دکتر عباس بایگان از سوی انتشارات جهاددانشگاهی قزوین منتشر شد.
چاپ کتاب «الگوهای آموزش و یادگیری در تحقق توسعه پایدار»

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران، کتاب"الگوهای آموزش و یادگیری در تحقق توسعه پایدار" به قلم دکتر تهمینه فتح الهی و دکتر عباس بایگان با عنوان از سوی انتشارات جهاددانشگاهی قزوین منتشر شد.

در قرن حاضر بهره وری از منابع طبیعی در ابعاد گسترده ای افزایش یافته و به اکوسیستم های طبیعی و حیات کره زمین، اثرات مخرب و زیان های جبران ناپذیری وارد کرده است. افزایش جمعیت و محدودیت های منابع طبیعی، دو پارامتر اساسی در آسیب رسانی پایداری محیطی در جهان کنونی به شمار می آیند. لذا در دهه های اخیر سیستمی به نام "توسعه پایدار" مطرح شد تا ضمن استفاده از منابع محدود طبیعی، آسیب ها و خطرات بالقوه وارده بر آن را به حداقل ممکن برساند و یک توازن منطقی میان نیازهای جامعه، حفاظت از محیط زیست و استفاده صحیح از منابع طبیعی برقرار نموده و حق حیات را برای آیندگان تضمین نماید.

نویسندگان این کتاب با استفاده از مطالعات تحقیقاتی و نمونه های عملی اجرا شده در کشورهای مختلف، ابتدا به شرح مفاهیم، ضرورت و اهداف توسعه پایدار پرداخته و در ادامه به نقش کلیدی آموزش و تاثیر مربیان در شکل گیری توسعه پایدار می پردازند. با نگاهی به اجرای موفق توسعه پایدار در جوامع مختلف و بررسی ابعاد مختلف توسعه در این کشورها، در نهایت 50 الگوی آموزشی و کاربردی در مسیر توسعه پایدار برای دستیابی به توازن بین ابعاد اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی توسعه در آینده کشور ارایه می شود.

الگوهای آموزشی ارائه شده می تواند مورد استفاده مربیان، معلمان، مدیران و برنامه ریزان آموزش کشور در راستای یکپارچه سازی آموزش توسعه پایدار قرار گیرد. امید است که انتشار مجموعه کتاب های "توسعه پایدار" به قلم نویسندگان این کتاب، قدم موثری در راستای آموزش، ایجاد و توسعه پایدار در کشور عزیزمان ایران باشد. 


نظر شما :