برگزاری اولین جلسه میز تخصصی نانو فناوری استان اردبیل/ وظیفه این میز سیاست گذاری و خط مشی گذاری است

۲۷ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۴ کد : ۶۹۷۲۳ پژوهش و فناوری
اولین جلسه میز تخصصی نانو فناوری استان اردبیل با حضور اساتید و صاحب‌نظران این حوزه در جهاددانشگاهی استان برگزار شد.
برگزاری اولین جلسه میز تخصصی نانو فناوری استان اردبیل/ وظیفه این میز سیاست گذاری و خط مشی گذاری است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، حسام رسولی رییس جهاددانشگاهی استان اردبیل در این جلسه گفت: بر اساس مصوبه اولین نشست هیأت اندیشه ورزی شورای عالی انقلاب فرهنگی در اردبیل، تشکیل میز تخصصی نانوفناوری به جهاددانشگاهی واگذار شد و این نهاد بعد از شناسایی و دعوت از افراد علمی صاحب نظر و خبره حوزه نانوفناوری اقدام به تشکیل این میز و برگزاری این جلسه کرد.

وی با بیان اینکه وظیفه میز تخصصی نانوفناوری به تبع وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی، پیشنهاد سیاست‌ها و خط مشی‌ها در سطح استانی است، خاطرنشان کرد: در قالب این میز سعی داریم ضمن شناسایی افراد فعال، سطح فعالیت‌های نانوفناوری و سرمایه و ظرفیت استان را در این زمینه ارزیابی کرده و با بررسی واحدهای تولیدی استان، پیشنهاد یا بسته سیاستی نانوفناوری را به مسئولان ارائه کنیم.

رییس جهاددانشگاهی استان اردبیل به اهمیت نانوفناوری در توسعه بخش‌های صنعت، کشاورزی، درمان، داروسازی و... اشاره و تصریح کرد: قبل از تهیه این بسته سیاستی باید بررسی شود که آیا نانوتکنولوژی می‌تواند زمینه‌ای مناسب برای شتاب توسعه معرفی استان باشد؟ و با این فناوری می‌توان بهره‌وری صنایع استان را متحول ساخت.

وی ادامه داد: صنعت استان نیاز به به روزآمدسازی دارد و صنعت کارگرمحور نمی‌تواند آینده استان را تضمین کند.   

رسولی ادامه داد: در حال حاضر فناوری‌های نوظهور سرنوشت تمام جوامع را تعیین می‌کند و هر کشوری در این زمینه ورود فعالی داشته باشد از مزایای آن در راستای توسعه بهره خواهد برد.

در این جلسه عزیز حبیبی، عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی و از چهره‌های بین‌المللی فعال علمی در زمینه نانوفناوری، با بیان اینکه تولید فناوری نیاز به سرمایه گذاری دارد، گفت: متاسفانه اغلب صنایع استان اردبیل در فناوری‌های نوظهور مشکل دارند که باید برای حل آن‌ها فکر اساسی شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه محصولات تولیدی به راحتی به فروش می‌رسد به همین خاطر مسئولان واحدهای تولیدی نیازی به تغییر خط تولید و وارد کردن فناوری جدید نمی‌بینند.

در این جلسه حاضران به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و با نظر آنان دکتر عزیز حبیبی به عنوان مسئول میز تخصصی نانوفناوری انتخاب شد.

کلید واژه ها: نانوفناوری میز تخصصی نانو فناوری استان اردبیل جهاددانشگاهی استان اردبیل


نظر شما :