معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تاکید کرد؛

استفاده از ظرفیت‌های علمی جهاددانشگاهی برای اجرای طرح‌های مطالعاتی در شهرداری تهران/ همکاری این دو مجموعه در بحث سیستم سازی و ساختارسازی

۱۶ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۷ کد : ۶۹۴۲۰ عمومی تاپ خبر
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در نشست با رییس جهاددانشگاهی و اعضای شورای هماهنگی این نهاد با استقبال از همکاری مشترک با جهاددانشگاهی گفت: این نهاد در زمینه اجرای طرح‌های مطالعاتی و بحث سیستم سازی و ساختارسازی می‌تواند یاری‌رسان شهرداری تهران باشد.
استفاده از ظرفیت‌های علمی جهاددانشگاهی برای اجرای طرح‌های مطالعاتی در شهرداری تهران/ همکاری این دو مجموعه در بحث سیستم سازی و ساختارسازی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، نشست مشترک دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی و اعضای شورای هماهنگی این نهاد با  دکتر حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران باهدف بررسی همکاری‌های مشترک در حوزه شهری، چهارشنبه 16 اسفندماه برگزار شد.

دکتر مسلمی نائینی در ابتدای این نشست مشترک به تشریح فعالیت‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه‌های فنی و مهندسی، پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی و فرهنگی و علوم انسانی پرداخت و از آمادگی این نهاد برای همکاری‌ها با شهرداری تهران سخن گفت.

 دکتر صارمی نیز در این نشست با استقبال از فعالیت‌های جهاددانشگاهی گفت: در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران حدود 70 جایگاه برای اساتید دانشگاه در رشته‌های معماری و شهرسازی طراحی کرده‌ایم که همیشه باید در کنار ما حضورداشته باشند و اگر افرادی با این مشخصات عضو هیأت علمی جهاددانشگاهی هستند برای همکاری به ما معرفی کنید. 

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه فکری به حال معماری وحشی و سیمای شهر تهران بر اساس هویت ایرانی- اسلام کنید، تصریح کرد: در بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران مشتاق بودیم که مشاورانمان در این طرح از جهاددانشگاهی باشند؛ زیرا جهاددانشگاهی امور را بهتر از دیگران انجام می‌دهد، می‌توانیم 50 تا 60 پروژه عملیاتی مشترک در صورت وجود ظرفیت در این نهاد تعریف کنیم.

وی بابیان اینکه 1200 شهرداری در کل کشور وجود دارد که ظرفیت خوبی برای همکاری مشترک با این نهاد است ادامه داد:  جهاددانشگاهی در زمینه طرح‌های مطالعاتی می‌تواند با مراکز ما همکاری داشته باشد.

دکتر صارمی با اشاره به مشکلات فعالیت‌های اجرایی افزود: ما هرروز علوم و ابتکارات جدیدی را در زمینه‌های مختلف داریم که قادر به به‌کارگیری آن نیستیم، اما جهاددانشگاهی به لحاظ علمی و ظرفیتی که دارد می‌تواند در این حوزه به ما کمک کند. شهرهای ما آن‌قدر در مواجهه با موضوعات علمی ناتوان هستند که جهاددانشگاهی می‌تواند در بحث سیستم سازی و ساختارسازی شهرداری را یاری نماید.
 


نظر شما :