چاپ کتاب "راهنمای دانشجویان برای یادگیری مکانیک تحلیلی" در انتشارات جهاددانشگاهی استان

۱۵ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۳:۲۱ کد : ۶۹۳۶۴ فرهنگی
کتاب «راهنمای دانشجویان برای یادگیری مکانیک تحلیلی» ترجمه دکتر سیده ئه سرین سیدزاهدی در انتشارات جهاددانشگاهی کردستان به چاپ رسید.
چاپ کتاب "راهنمای دانشجویان برای یادگیری مکانیک تحلیلی" در انتشارات جهاددانشگاهی استان

 به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی کردستان، مکانیک تحلیلی شاخه ای از دینامیک است که با استفاده از فرمول های تحلیلی، بدون نمودارهای هندسی به تجزیه و تحلیلی اجسام متحرک می پردازد.

در بخش اول کتاب مفاهیم اصلی مکانیک تحلیلی از جمله قانون دوم نیوتن به طور جامع مورد بررسی قرار می گیرند. برای ایجاد تصویری از مکانیک تحلیلی حرکت آونگ از دیدگاه های مختلف بررسی شده است.

در بخش دوم کتاب، هدف کلی این است که از مفاهیم آشنا استفاده شود تا انرژی در دستگاه مختصات مناسب مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. در پایان به کاربردهای از مکانیک تحلیلی از جمله پرتابه، مدار یک دنباله دار و حرکت هماهنگ دو جسم متصل به یکدیگر پرداخته شده است. نویسنده با ارائه تمرین ها و مثال های عملی تلاش کرده است که مطالب را برای دانشجویان قابل فهم و کاربردی نماید.

کتاب «راهنمای دانشجویان برای یادگیری مکانیک تحلیلی»  ترجمه دکتر سیده ئه سرین سیدزاهدی در 333  صفحه در قطع رقعی  و با قیمت 350000 هزار تومان در اسفند ماه 1402 توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان کردستان منتشر شده است. علاقه‌مندان برای تهیه این اثر می‌توانند با سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان کردستان با شماره تماس 33287517-087 تماس حاصل کنند.


نظر شما :