برنامه‌ریزی جهاددانشگاهی برای جذب سه هزار میلیارد تومان سرمایه از بخش خصوصی/ امضای چهار تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری و کلنگ زنی ساختمان شرکت‌های فناور پارک البرز

۰۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۷:۲۴ کد : ۶۹۱۴۳ تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان تاپ خبر
سرپرست سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاددانشگاهی هدف‌گذاری این نهاد را در سال آینده جذب سه هزار میلیارد تومان سرمایه در مشارکت با بخش خصوصی اعلام کرد.
برنامه‌ریزی جهاددانشگاهی برای جذب سه هزار میلیارد تومان سرمایه از بخش خصوصی/ امضای چهار تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری و کلنگ زنی ساختمان شرکت‌های فناور پارک البرز

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر ابراهیمی سرپرست سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاددانشگاهی در مراسم افتتاح گردهمایی دو روزه پارک‌ها، مراکز رشد، نوآوری و شتابدهی و شعب تجاری‌سازی جهاددانشگاهی که امروز چهارشنبه 9 اسفندماه با حضور دکتر حسن مسلمی‌نائینی رییس جهاددانشگاهی، دکتر سجاد محمدعلی‌نژاد معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر محمدصادق خیاطیان  مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمدجواد صدری مهر دستیار ویژه معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دکتر عزت اله افضلی امور اقتصادی استاندار البرز در پارک علم و فناوری البرز این نهاد برگزار شد،گفت: این همایش رویداد مهمی برای گردهمایی اجزای زیست‌بوم فناوری کشور است و جهاددانشگاهی نیز در این زمینه همواره نقش خود را ایفا کرده است. 

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی طی چهار دهه خدمات علمی ، آموزشی و پژوهشی زیادی را به کشور ارائه کرده است. متأسفانه در حوزه فناوری و تجاری‌سازی درخشش کمتر بوده و امیدواریم بتوانیم به این مهم نیز دست یابیم‌.  خوشبختانه در سال‌های اخیر به‌ویژه امسال روند مثبتی در حال طی شدن در جهاد دانشگاهی است.

سرپرست سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاددانشگاهی با اشاره به اتفاقات خوب سال‌های گذشته برای زیست‌بوم فناوری کشور گفت: اخیراً در جهاددانشگاهی توانسته‌ایم مجوز واگذاری برخی اراضی به شرکت‌های دانش‌بنیان را دریافت کنیم.این موضوع در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت. راهبرد اصلی ما در این حوزه مشارکت با بخش خصوصی است‌.

وی همچنین اضافه کرد: مفتخرم که این خبر را اعلام کنم که با مشارکت بخش خصوصی سرمایه‌گذاری انجام‌شده از مرز یک هزار میلیارد تومان تا بهار ۱۴۰۳ خواهد گذشت و هدف‌گذاری ما برای سال آینده نیز سه هزار میلیارد تومان است، چرا که این زیرساخت در جهاددانشگاهی وجود دارد.

فعالیت بیش از ۱۲۳ شرکت فناور، دانش بنیان و خلاق در پارک علم و فناوری البرز

مهندس مهدی عباسی رییس پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی نیز در این گردهمایی از اجرای ۷۷ طرح توانمندسازی ویژه دانش‌بنیان‌ها با حمایت دولت سیزدهم طی سال جاری در این استان خبرداد.

وی با اشاره به جذب 200 میلیارد تومان سرمایه از بخش خصوصی گفت: تاکنون دو مرکز توسعه قراردادی یا هم‌آفرینی در این مرکز افتتاح شده و امیدواریم تا سال آینده تعداد آنها به 10مرکز افزایش یابد.

رییس پارک علم و فناوری استان البرز یادآور شد: اکنون ۹ هزار و ۵۶۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که تاکنون درمجموع ۴۴۴ شرکت دانش بنیان در استان البرز راه‌اندازی شده است.

مهندس عباسی ادامه داد: بیش از ۱۲۳ شرکت فناور، دانش بنیان و خلاق در پارک علم و فناوری البرز فعال هستند که بیش از یک هزار ۶۰۰ نفر در این مجموعه فعالیت دارند.
وی تأکید کرد: ۴۵درصد شرکت‌های مستقر در  پارک‌ علم و فناوری البرز دانش بنیان هستند و 170 شرکت نیز متقاضی حضور در این پارک هستند.

رییس پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی ادامه داد: از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پارک علم و فناوری این استان به‌عنوان دبیرخانه سیاست‌گذاری ،توسعه و ترویج مالکیت فکری کشور انتخاب شد.

امضای چهار تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری و کلنگ زنی ساختمان شرکت‌های فناور پارک البرز


در بخش دیگری از این گردهمایی چهار تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری با شرکت‌های فناور و دانش بنیان و مراکز علمی و اجرایی استان به امضا رسید.

ازجمله تفاهم‌نامه‌های امضاشده در این مراسم می‌توان به تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاددانشگاهی و مرکز ملی علوم و فنون لیزر اشاره کرد.

در این مراسم انعقاد قرارداد واگذاری اراضی پارک علم و فناوری استان البرز به شرکت‌های حافظ بارش، پترو توسعه پارسا انرژی و گروه توسعه فناوری آمیتیس ژن و به امضای طرفین رسید.

کلنگ زنی ساختمان شرکت‌های فناور پارک البرز جهاددانشگاهی و افتتاح دو مرکز توسعه و تولید قراردادی (CDMC) انرژی و هوش مصنوعی و عمران و ساختمان از دیگر برنامه‌های روز اول این گردهمایی بود.


نظر شما :