رونمایی از پنج محصول دانش بنیان شرکت‌های فناور پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی

۰۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۳ کد : ۶۹۱۰۴ تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان تاپ خبر
با حضور رییس جهاددانشگاهی، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی و معاون وزیر علوم از پنج محصول دانش بنیان شرکت‌های فناور پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی رونمایی شد.
رونمایی از پنج محصول دانش بنیان شرکت‌های فناور پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، در گردهمایی دو روزه پارک‌ها، مراکز رشد، مراکز نوآوری و شتابدهی و شعب تجاری‌سازی جهاددانشگاهی که امروز چهارشنبه 9 اسفند ماه با حضور دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی، دکتر سجاد محمدعلی‌نژاد معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر محمدصادق خیاطیان مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، دکتر محمدجواد صدری مهر دستیار ویژه معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دکتر عزت اله افضلی معاون امور اقتصادی استاندار البرز، دکتر ابراهیمی سرپرست سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، مهندس عباسی رییس پارک علم و فناوری البرز در پارک علم و فناوری البرز این نهاد آغاز به کار کرد، از پنج محصول دانش بنیان رونمایی شد.

در این مراسم از پنج محصول دانش بنیان شرکت های فناور با نام‌های «سیستم هوشمند تفکیک مصارف آب خانگی، فرومون سوسک حنایی خرما، فرومون پروانه برگخوار پاییزه، سنسورهای اکسیژن پزشکی و داروی درمانی کبد چرب، کاهش وزن، ترک اعتیاد سنتی» رونمایی شد.

معرفی محصولات دانش بنیان

سیستم هوشمند تفکیک مصارف آب خانگی
شرکت دانش‌بنیان مهندسی آبار توزین
کاربرد محصول: با توجه به بحران آب در کشور و اهمیت حفظ و حراست از این مایه حیات بخش در تمام بخش‌ها، به خصوص بخش خانگی در کشور و فرهنگ سازی در جهت مدیریت مصرف آب و در نهایت رسیدن به یک الگوی مصرف پایدار در کشور می‌توان از این محصول به عنوان یک محصول راهبردی در رسیدن به این اهداف استفاده کرد.

فرومون سوسک حنایی خرما و فرومون پروانه برگخوار پاییزه
شرکت دانش‌بنیان فراورده‌های طبیعت دوست نیکان
کاربرد محصول: تولید فرومون‌های جلب کننده حشرات کرم خوشه‌خوار انگور، کرم سیب، مینوز گوجه فرنگی، غوزه پنبه، کرم جوانه‌خوار بلوط و...

سنسورهای اکسیژن پزشکی
شرکت دانش بنیان مهدیار کارینا تجهیز پاسارگاد پارک علم و فناوری استان البرز
کاربرد محصول: نمایش خلوص اکسیژن در دستگاه‌های تنفسی مانند ونتیلاتور، ماشین بیهوشی، انکوباتور نوزاد، بلندرها و خلوص سنج‌ها
ویژگی منحصر به  فرد محصول: برابری کیفیت با نمونه‌های غربی با قیمتی بسیار مناسب‌تر و یک سال ضمانت واقعی


داروهای گیاهی
شرکت دانش بنیان  وینافارما(ویستا یگانه نوین آفاق)
کاربرد محصول: داروی درمانی کبد چرب، کاهش وزن، ترک اعتیاد سنتی
ویژگی منحصر به فرد محصول: برابری کیفیت با نمونه‌های داخلی و خارجی و قیمت کمتر و تأثیرگذاری بیشتر
حوزه فناوری: دارو و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان

امضای چندین تفاهم‌نامه‌و قرارداد همکاری، برگزاری پنل‌های انتقال تجربه و  افتتاح دو مرکز توسعه قراردادی CDMC توسط پارک علم و فناوری البرز با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و نیز سخنرانی خبرگان صنعت هم از دیگر برنامه‌های این گردهمایی دو روزه است.


نظر شما :