کتاب «جمعیت شناسی سالخوردگی با تاکید بر ایران» در انتشارات جهاددانشگاهی کردستان به چاپ رسید

۰۸ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۳:۵۶ کد : ۶۹۰۶۰ فرهنگی
کتاب «جمعیت شناسی سالخوردگی با تاکید بر ایران» تالیف آقای جعفر کرد زنگنه در انتشارات جهاددانشگاهی کردستان به چاپ رسید.
کتاب «جمعیت شناسی سالخوردگی با تاکید بر ایران» در انتشارات جهاددانشگاهی کردستان به چاپ رسید

 به گزارش روابط عمومی  جهاددانشگاهی  استان کردستان، در این کتاب آمده است: پیری جمعیت در همه مناطق و کشورها با هر سطحی از توسعه اتفاق می­افتد. در کشورهایی که جمعیت زیادی از جوانان را نیز دارند، سریع­ترین پیشرفت را دارد. از 15 کشور فعلی با بیش از 10 میلیون سالمند، هفت کشور در حال توسعه هستند.

  پیری، پیروزی توسعه است. افزایش طول عمر یکی از بزرگترین دستاوردهای بشریت است. مردم به دلیل بهبود تغذیه، بهداشت، پیشرفت­های پزشکی، مراقبت­های بهداشتی، آموزش و رفاه اقتصادی طولانی­تر زندگی می­کنند. امید زندگی در بدو تولد در حال حاضر در 33 کشور بیش از 80 سال است. این درصورتی است که پنج سال پیش، تنها 19 کشور به این میزان رسیده بودند. بسیاری از کسانی که این کتاب را می­خوانند در دهه 80، 90 و حتی 100 سالگی زندگی می­کنند. در حال حاضر، در کشور ژاپن 30 درصد جمعیت سالمند هستند. انتظار می­رود تا سال 2050، 64 کشور با جمعیت مسن بیش از 30 درصد به ژاپن بپیوندند. فرصت‌هایی که این تغییر جمعیتی ارائه می‌کند به اندازه کمک‌هایی است که یک جمعیت سالخورده از نظر اجتماعی و اقتصادی فعال، ایمن و سالم می‌تواند برای جامعه به ارمغان بیاورد. پیری جمعیت همچنین چالش‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را برای افراد، خانواده‌ها، جوامع و جهان ایجاد می‌کند.

کتاب « جمعیت شناسی سالخوردگی با تاکید بر ایران » در 160  صفحه در قطع رقعی  و با قیمت 170.000 هزار تومان در اسفند ماه 1402 توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان کردستان منتشر شده است. علاقه‌مندان برای تهیه این اثر می‌توانند با سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان کردستان با شماره تماس 33287517-087 تماس حاصل فرمایند.


نظر شما :