رییس جهاددانشگاهی خراسان رضوی تاکید کرد

آمادگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی برای برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌‌محور در کشورهای همسایه

۳۰ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۲:۱۹ کد : ۶۸۷۸۳ آموزش و کارآفرینی تاپ خبر
رییس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی بر آمادگی این نهاد جهت برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌‌محور در کشورهای همسایه تاکید کرد.
آمادگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی برای برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌‌محور در کشورهای همسایه

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر حسین امینی‌ مشهدی در نشست با مدیر دفتر همکاری‌های علمی و ارتباطات بین‌الملل جهاددانشگاهی و رایزن اقتصادی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات، اظهار کرد: بارها توسط جهاددانشگاهی خراسان رضوی برای برگزاری دوره‌های آموزشی در کشورهای آسیای میانه گام‌ هایی برداشته شد، اما به دلیل مناسبات سیاسی به نتیجه نرسید.

 وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی خراسان رضوی آمادگی دارد تا دوره‌های آموزشی مهارت‌محور در زمینه‌های متنوعی را با کشورهای همجوار استان، به ویژه کشور افغانستان برگزار نماید، عنوان کرد: با توجه به اینکه این سازمان سبد فعالیت‌های آموزشی و خدماتی متفاوتی در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهش و فناوری و پزشکی ارائه می‌کند قابلیت ایجاد فعالیت‌های مشترک با کشورهای همسایه از جمله افغانستان وجود دارد.

 به گفته رییس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، ایجاد اشتغال و همچنین ارزآوری با انجام مراودات بین‌المللی هم حق و هم وظیفه دانشگاه‌ها و نهادهایی همچون جهاددانشگاهی نسبت به کشورمان است.

 امینی‌ مشهدی با تاکید بر اینکه باید به سراغ مدل‌های مفید اجرایی برای پیگیری تعاملات و فعالیت‌های بین‌المللی برویم، خاطرنشان کرد: در این راستا باید با قدم‌های کوچک، مقدمات برداشتن گام‌های بزرگ در بخش بین‌الملل را فراهم کنیم.

 در ادامه این نشست مهندس محمود پوربافرانی، مدیر دفتر همکاری‌های علمی و ارتباطات بین‌الملل جهاددانشگاهی به ارتباط این نهاد و وزارت امورخارجه اشاره و تصریح کرد: بر همین اساس و با ارتباطی که با سازمان همکاری‌های اقتصادی وزارت خارجه برقرار کردیم، این سازمان با کشورهای عضو اکو و سازمان اقتصادی حاشیه اقیانوس هند همکاری می‌کنند.

 مدیر دفتر همکاری‌های علمی و ارتباطات بین‌الملل جهاددانشگاهی به بازدید کارشناسان سازمان همکاری های اقتصادی وزارت امور خارجه از جهاددانشگاهی اشاره کرد و افزود: افغانستان و 10 کشور دیگر از جمله آذربایجان، ایران، ازبکستان، قرقیزستان و قزاقستان عضو سازمان اکو هستند که اغلب این کشورها با استان خراسان رضوی همجوارند.

 به گفته وی، اعتلای سطح اقتصادی زندگی مردم کشورهای هدف، از جمله مهمترین رسالت‌های سازمان اکو است و از این رو ضرورت دارد تا با توجه به فعالیت‌های متنوع و موثری که در جهاددانشگاهی خراسان رضوی صورت می‌گیرد از ظرفیت‌های این نهاد برای انجام فعالیت‌های بین‌المللی به نحو مطلوبی استفاده کرد.

 در بخش دیگری از این نشست مجید الهی، رایزن اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در هرات بر انجام تفاهم‌نامه میان جهاددانشگاهی و دانشگاه‌های معتبر هرات تاکید کرد و گفت: با توجه به پتانسیل پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی، می‌توان مراودات گردشگری میان اساتید و دانشجویان ایران و هرات از طریق این پژوهشکده برقرار کرد.

 وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‎ هایی که در جهاددانشگاهی خراسان رضوی وجود دارد، این سازمان می‌تواند با همکاری بخش خصوصی نسبت به تاسیس دفتر انتقال فناوری در افغانستان اقدام کند.


نظر شما :