برگزاری دوره سالمندیاری در جهاددانشگاهی واحد اصفهان

۲۹ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۰ کد : ۶۸۷۶۳ آموزش و کارآفرینی
بر اساس تفاهم‌نامه مشترک میان جهاددانشگاهی و بنیاد شهید و امور ایثارگران، همزمان با سراسر کشور، دوره آموزشی سالمندیاری در اصفهان برگزار شد.
برگزاری دوره سالمندیاری در جهاددانشگاهی واحد اصفهان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد اصفهان، معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی واحد اصفهان از برگزاری دوره سالمندیاری ویژه خانواده‌های دارای سالمند بنیاد شهید و امور ایثارگران شهر اصفهان خبر داد.

افسون نیازبخش با بیان اینکه خدمت‌رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران از وظایف اجتماعی جهاددانشگاهی است، گفت: جهاددانشگاهی تجربه و ظرفیت خوبی در زمینه آموزش‌های اشتغال محور و کارآفرینی دارد و می‌توان از خدمات آن برای خدمت به ایثارگران و خانواده معظم شهدا بهره گرفت.

وی با بیان اینکه این دوره شامل 24.5 ساعت آموزش تئوری و عملی (نمایش فیلم، کارگروهی، کار با مولاژ) است، ادامه داد: دوره سالمندیاری ویژه خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران شهر اصفهان در مرکز شیخ کلینی جهاددانشگاهی واحد اصفهان برگزار شد.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی واحد اصفهان با اشاره به اینکه در مرحله بعدی، این دوره آموزشی در شهرستان‌های استان هم برگزار می‌شود، اظهارکرد: این دوره آموزشی با همکاری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای افزایش کیفیت زندگی و بهبود خدمات آموزشی و پزشکی به خانواده‌های بنیاد شهید برگزار می‌شود.

نیازبخش تصریح کرد: آشنایی با سیستم‌های بدن انسان و تغییرات وابسته به سن، علائم حیاتی و روش اندازه‌گیری آن، رسیدگی به بهداشت فردی سالمندی، آشنایی با بیماری‌ها، سندرم‌ها و اختلالات جسمی سالمندان و مراقبت‌های مرتبط با آن، آشنایی با مشکلات اجتماعی سالمندان و مراقبت‌های مرتبط با آن، آشنایی با فوریت‌های سالمندی، مراقبت‌های مرتبط با اجرای دستورات دارویی، آشنایی با تجهیزات نحوه به‌کارگیری و مراقبت، نکات ایمنی محیط پیرامون سالمند، انتقال و جابجایی سالمند، آشنایی با فعالیت‌های فیزیکی سالمند و خودمراقبتی سالمندیار از سرفصل‌های این دوره آموزشی است.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی


نظر شما :