رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه:

رشد مراکز علمی و آموزشی پس از انقلاب اسلامی بی‌سابقه بوده است

۱۷ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۵:۲۲ کد : ۶۸۳۴۳ آموزش و کارآفرینی
رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه گفت: پیش از انقلاب، مراکز علمی و دانشگاهی محدود بود و تعداد افراد اندکی دارای تحصیلات دانشگاهی بودند، اما پس از انقلاب اسلامی در اکثر نقاط کشور دانشگاه‌ هایی با هدف گسترش عدالت آموزشی راه‌اندازی شدند.
رشد مراکز علمی و آموزشی پس از انقلاب اسلامی بی‌سابقه بوده است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه دکتر مسلم حدیدی با بیان مطلب فوق گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به واسطه نیاز جامعه به نیروی انسانی توانمند و ماهر، گسترش مراکز علمی بیشتر از گذشته احساس می‌شد. از طرفی ظرفیت دانشگاه‌ها نیز پاسخگوی نیاز کشور نبود. برهمین اساس ساختارهای علمی و آموزشی متنوعی در کشور راه اندازی شدند که توانستند خدمات مفیدی را ارائه کنند.

حدیدی عنوان کرد: در اکثر رشته ها، تحصیلات دانشگاهی محدود به مقاطع کاردانی و کارشناسی بود اما اکنون شاهد رشد قابل ملاحظه ای درسطح تحصیلات تکمیلی هستیم که این امر موجب گردید پژوهش در دانشگاه ها و مراکز علمی رشد محسوسی داشته باشد که ثمره آن پیشرفت تکنولوژی و بومی سازی اقلام مورد نیاز در کشور بود. 

وی اضافه کرد: پیش از انقلاب اسلامی سطح دانش و فناوری کشور پایین بود و اکثر تجهیزات مورد نیاز را از سایر کشورها تأمین می‌کردیم اما امروز در اکثر حوزه‌های تخصصی جزء کشورهای شاخص و صاحب فکر و اندیشه هستیم و در حوزه‌هایی مانند سلول‌های بنیادی و نانو از سرآمدان دنیا هستیم.


نظر شما :