توسط پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاددانشگاهی انجام شد؛

پایش باقیمانده سموم و آلاینده‌های شیمیایی در محصولات باغی و زراعی سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران

۱۵ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۱:۲۷ کد : ۶۸۱۹۴ پژوهش و فناوری
طرح پایش باقیمانده سموم و آلاینده‌های شیمیایی (سرب، کادمیوم، نیترات) در محصولات باغی و زراعی سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران توسط پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاددانشگاهی به اتمام رسید.
پایش باقیمانده سموم و آلاینده‌های شیمیایی در محصولات باغی و زراعی سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران وابسته به جهاددانشگاهی، قرارداد پژوهشی پایش باقیمانده سموم و آلاینده‌های شیمیایی (سرب، کادمیوم، نیترات) در محصولات باغی و زراعی و بررسی کیفیت و سلامت محصولات غذایی عرضه‌شده در میادین و بازارهای تابعه سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در فصل پاییز و زمستان به پایان رسید.

دکتر قمبریان مدیر مرکز خدمات تخصصی آنالیز شیمیایی پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاد دانشگاهی در حاشیه بازدید مدیران و کارشناسان سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: با توجه به اهمیت موضوع امنیت غذایی در کشور و تجهیزات و آزمایشگاه‌های تخصصی موجود در این مرکز و همچنین بهره‌مندی از توانایی‌های علمی موجود در پژوهشکده و مرکز آنالیز شیمیایی این طرح با موفقیت انجام شد. 

عضو هیات علمی پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران گفت: در این طرح بیش از 992 نمونه پایش باقیمانده سموم و 620 نمونه پایش آلاینده‌های شیمیایی از 400 نمونه محصولات غذایی عرضه‌شده در سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در فصل پاییز و زمستان سال 1402 با موفقیت انجام شد.

در ادامه این نشست دکتر فاتح نیا مدیر کنترل کیفی سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، ضمن ابراز خرسندی از حسن انجام این طرح و بازدید از امکانات و آزمایشگاه‌های تخصصی مرکز آنالیز شیمیایی، از ادامه همکاری و گسترش فعالیت‌ها و پایش سلامت نمونه‌های بیشتر در محصولات غذایی این سازمان خبر داد. 

گفتنی است این بازدید با حضور تعدادی از مدیران و کارشناسان سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران انجام شد. 


نظر شما :