دکتر طیبی:

رسانه‌ها حمایت از کالای ایرانی را از مسوولان مطالبه کنند

۱۴ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۱ کد : ۶۸ عمومی تاپ خبر
رییس جهاددانشگاهی حمایت از کالای ایرانی را حمایت از کالای فیزیکی و نیز کالای فکری دانست و گفت: رسانه‌ها وظیفه دارند این مطالبه را به صورت مرتب از مسوولان بخواهند.
رسانه‌ها حمایت از کالای ایرانی را از مسوولان مطالبه کنند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حمیدرضا طیبی در مراسم آغاز سال 97 که امروز، 14 فروردین ماه در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاددانشگاهی با حضور جهادگران این نهاد برگزار شد، با بیان اینکه تدوین برنامه ششم توسعه جهاددانشگاهی در سال 96 به پایان رسیده است، سال 97 را زمان آغاز اجرایی شدن این برنامه دانست و گفت: به همت معاونت پشتیبانی و معاونت هماهنگی امور مجلس، بودجه جهاددانشگاهی در دولت و مجلس تا 35 درصد افزایش یافته است.
وی در ادامه برنامه ششم توسعه را سنگین توصیف کرد و افزود: با توجه به اینکه این بودجه تنها بین 20 تا 25 درصد منابع ما را تامین می‌کند، نیازمند آن هستیم که این هزینه را به کارهای جدی اختصاص دهیم.
رییس جهاددانشگاهی برخی بحث‌های مهم مطرح شده در هیات امنای این سازمان را اصلاح ساختار نیروی انسانی و ارتقای بهره‌وری در جهاددانشگاهی برشمرد و خاطرنشان کرد: لازم است که تمامی واحدها به شکل مناسبی برای تحقق این امور تلاش کنند.
دکترطیبی در ادامه ضمن اشاره به مصوبه نقش جهاددانشگاهی در اجرای نقشه جامع علمی در برنامه ششم توسعه عمرانی، فرهنگی و اجتماعی کشور از اختصاص سه ماده به اجرا شدن این مصوبه خبر داد و اضافه کرد: در بند اول این مصوبه نیز بر لزوم اجرای دو ماموریت مهم تاکید شده است.
وی با بیان اینکه این موضوعات باید با پیگیری سازمان برنامه و بودجه اجرا شود، این دو ماموریت مهم را "مدیریت انتقال فناوری در صنعت حمل و نقل ریلی" توسط جهاددانشگاهی و نیز "مدیریت طراحی و ساخت آب‌شیرین‌کن‌ها" نام برد و تاکید کرد: با توجه به مشکل آب در کشور موضوع اخیر از اهمیت بسیاری برخوردار است.
رییس جهاددانشگاهی سپس به تشریح عملکرد این سازمان در حوزه‌های مختلف پرداخت و گفت: در حوزه فرهنگ و رسانه عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته‌ایم.
دکتر طیبی در همین زمینه به برگزیده شدن "ایکنا" به عنوان برترین رسانه تخصصی سال 96 و انتخاب "ایسنا" به عنوان رسانه برتر در سال 95 اشاره کرد و افزود: "ایسنا" در میان رسانه‌های برتر سال 96 رتبه دوم را داراست.
وی تجدید ساختار در حوزه فرهنگ در کشور را ضروری دانست و اظهار کرد: برنامه‌هایی همچون مناظره‌های دانشجویی باید در سطح کشور به برند تبدیل شود.
رییس جهاددانشگاهی عملکرد این سازمان در حوزه آموزش به ویژه آموزش کوتاه مدت را خوب توصیف کرد و گفت: راه‌اندازی کانون تفکر در جهاددانشگاهی نیز از جمله اقدامات مثبت این سازمان در سال 96 به شمار می‌آید.
دکتر طیبی در ادامه بر لزوم آینده‌پژوهی برای تعیین مسیر جهاددانشگاهی تاکید کرد و ادامه داد: این برنامه‌ریزی باید با تمرکز بر واقعیات کشور و با توجه به سرعت تحولات ملی و بین‌المللی صورت گیرد.
وی همچنین به عقد قرارداد این نهاد جهت توسعه مشاغل خانگی روستاییان با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سال 96 اشاره کرد و گفت: برای اجرایی شدن این قرارداد هشت استان به صورت پایلوت به جهاددانشگاهی واگذار شده که در صورت موفقیت‌آمیز بودن این طرح، استان‌های بیشتری نیز به این جهاد دانشگاهی واگذار خواهد شد.
رییس جهاددانشگاهی از طرحی برای نمایش 10 برنامه جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف به صورت ویدئو کنفرانس برای ریاست‌جمهوری خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این موضوع مقدمه‌ای برای ورود جهاد دانشگاهی به هیات دولت و مجلس باشد.


نظر شما :