با حکم دکتر مسلمی نائینی؛

مشاور رییس جهاددانشگاهی در امور هوشمندسازی و دوقلوی دیجیتال منصوب شد

۲۳ دی ۱۴۰۲ | ۱۳:۲۳ کد : ۶۷۵۳۹ عمومی تاپ خبر
رییس جهاددانشگاهی با صدور حکمی دکترمحمدحسین روزبهانی را به عنوان مشاور خود در امور هوشمندسازی و دوقلوی دیجیتال منصوب کرد.
مشاور رییس جهاددانشگاهی در امور هوشمندسازی و دوقلوی دیجیتال منصوب شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی با صدور حکمی دکترمحمدحسین روزبهانی را به عنوان مشاور خود در امور هوشمندسازی و دوقلوی دیجیتال منصوب کرد.

در این حکم آمده است: انتظار دارد تمامی مساعی خویش را در جهت توسعه و ارتقاء بیش از پیش فعالیت‌های جهاددانشگاهی به ویژه در جهت گسترش استفاده از هوش مصنوعی برای افزایش دقت و سرعت در انجام وظایف و مأموریت‌های این نهاد به کار بندید.

گفتنی است، دکتر روزبهانی به عنوان استادیار فناوری های نوین گروه مهندسی فضایی، دانشکده فناوری های نوین دانشگاه علم و صنعت ایران فعالیت دارد.

لازم به توضیح است، دوقلوی دیجیتال یا همزاد دیجیتال یک تکنولوژی بسیار پیشرفته است که به شما اجازه می‌دهد تا یک نسخه دیجیتال از انواع اشیا، فرایندها یا خدمات را در دنیای فیزیکی و واقعی تهیه کرده و آن‌ها را نگهداری کنید. علاوه بر دارایی‌های فیزیکی فناوری همزاد دیجیتال می‌تواند برای تکرار فرایندها به‌منظور جمع‌آوری انواع داده‌ها برای پیش‌بینی عملکرد آن‌ها نیز مورداستفاده قرار گیرد و کاربردهای متنوعی را به شما ارائه دهد.

اگر بخواهیم تعریف دقیقی از آن ارائه دهیم، می‌توان گفت که Digital Twin در واقع یک برنامه کامپیوتری است که از داده‌های دنیای واقعی به‌منظور ایجاد شبیه‌سازی‌هایی استفاده می‌کند که می‌تواند عملکرد یک محصول یا فرایند را پیش‌بینی کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های چنین نرم‌افزاری این است که می‌تواند اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و تجزیه‌ و تحلیل نرم‌افزاری را برای بهبود کارایی خروجی یکپارچه کند.


نظر شما :