در کارگاه آموزشی "کارآفرینی" عنوان شد:

بازاریابی، نقش مهمی در چرخه کسب و کار دارد

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۲ کد : ۶۷۵۲ آموزش و کارآفرینی
با مشارکت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل و به همت جهاددانشگاهی استان، کارگاه آموزشی "کارآفرینی" چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه در مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت جهاددانشگاهی در شهرستان پارس‌آباد برگزار شد.
بازاریابی، نقش مهمی در چرخه کسب و کار دارد

 

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، در این کارگاه عضو هیأت علمی دانشگاه‌های اردبیل با بیان اینکه کارآفرینی یک مهارت محسوب می‌شود، افزود: هر فردی با تلاش، پشتکار، بروز استعداد‌ها و تفکر خلاق خود می‌تواند در عرصه کارآفرینی موفق عمل کند.

حکمت محمدزاده با اشاره به اینکه کارآفرینی، فرآیند ایجاد ارزش از طریق تشکیل مجموعه منحصر به فرد به منظور بهره‌گیری از فرصت‌ها است، اظهارکرد: در کسب و کار، شناسایی فرصت و ظرفیت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه کارآفرینان ایده‌های نو را با استفاده از ابزار خلاقیت و نوآوری تبدیل به محصول می‎کنند، ادامه داد: خلاقیت، فرآیند ذهنی است که موجب جهش‌های بزرگ در دانش، مهارت‌ها، علوم و فناوری می‌شود و از "نوآوری" به عنوان یک ایده یا اختراع بکر که در درون یک فرهنگ اتفاق می افتد و توسط آن فرهنگ، پذیرفته می شود، نشأت می‌گیرد.

مدرس این کارگاه تصریح‌کرد: داشتن هدف و پشتکار، خوداتکایی، توانایی ایجاد ارتباط، مسئولیت‌پذیری، اعتماد به نفس، قابلیت تغییر و انعطاف‌پذیری، تعهد، ابتکار و خلاقیت، دیدگاه مثبت، توانایی ارائه عقاید به دیگران را می‌توان از مهمترین ویژگی‌های افراد کارآفرین نام برد.

محمدزاده با اشاره به اینکه خلاءهای بازار با نگاه کارآفرینانه، به خوبی دیده می‌شود و انگیزه‌ای برای اقدام به راه‌اندازی کسب و کار در این افراد را تقویت می‌کند، اضافه کرد: آن نوع کارآفرینی موفق است که بتواند با تولید محصول مبتکرانه و خلاقانه، نیاز را در مشتری بیدار و برطرف کند.

وی با بیان اینکه بازاریابی، به عنوان فرآیند مدیریتی و اجتماعی نقش مهمی در چرخه کسب و کار دارد، یادآور شد: بر خلاف تصور عموم، بازاریابی صرفا فروش و کسب سود نیست بلکه هدف فعالیت‌های بازاریابی و پاسخگویی به نیاز مشتریان و اهداف مالی است.

محمدزاده با بیان اینکه شناخت بازار و مشتریان باید پیش از شروع کار اجرایی و پیاده سازی ایده انجام گیرد تا کارآفرین قدم‌های اول را درست برداشته و احتمال شکست را به حداقل برساند، اضافه کرد: یک کارآفرین موفق قبل از حرکت در مسیر کارآفرینی باید شناخت کامل و جامعی از بازار هدف و بازار بالقوه محصول خود داشته باشد تا موفق عمل کند.

وی اقدامات بازارشناسی و بازاریابی را از پیش نیازهای تمام فعالیت‌های کسب و کار عنوان کرد و ادامه داد: شناخت و برنامه درست و دقیق برای تمام مراحل چرخه عمر و چشم‌انداز آنده لازم و ضروری است.

 


نظر شما :