لزوم ایجاد رویان دیگری در حوزه صنعت جهاددانشگاهی/ توسعه همکاری‌های این نهاد با بخش دولتی و خصوصی

۲۰ دی ۱۴۰۲ | ۱۷:۱۰ کد : ۶۷۴۹۶ پژوهش و فناوری تاپ خبر
دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی و هیات همراه با حضور در سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی ضمن برگزاری نشست هم اندیشی با مدیران و اعضای این سازمان بر لزوم ایجاد رویان دیگری در حوزه صنعت جهاددانشگاهی تأکید کرد و گفت: در حوزه صنعت اقدامات غرورآفرین و افتخارآمیزی در سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی انجام شده و نیازمند این هستیم که در این حوزه نیز یک رویان در جهاددانشگاهی داشته باشیم.
لزوم ایجاد رویان دیگری در حوزه صنعت جهاددانشگاهی/ توسعه همکاری‌های این نهاد با بخش دولتی و خصوصی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، امروز چهارشنبه (20 دی ماه 1402) دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی و هیات همراه با حضور در سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی ضمن برگزاری نشست هم اندیشی با مدیران و اعضای این سازمان از بخش‌های مختلف این واحد سازمانی بازدید کردند.

دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی در این نشست با تبریک  ایام ماه رجب و ولادت امام علی (ع) بیان کرد: امیدوارم بتوانیم مقام و عظمت ائمه را به خوبی درک کنیم و الگوی همه ما در زندگی باشند.

وی ضمن اشاره به دستاوردهای جهادگران سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی از ابتدای تأسیس آن تاکنون گفت: شما اقدامات غرورآفرین و افتخارآمیزی انجام داده اید، اما باید سوال کرد چرا فقط یک رویان در جهاددانشگاهی داریم و  چرا رویان های دیگری در حوزه های مختلف این نهاد نداریم؟ لذا نیازمند این هستیم که در حوزه صنعت نیز یک رویان در جهاددانشگاهی داشته باشیم.

دکتر مسلمی نائینی با تأکید بر احیاء و افزایش ارتباط با دانشگاه بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها در بیاناتشان بر مبحث جهاد فرهنگی تأکید داشته اند و از آنجا که تمامیت کار جهاد فرهنگی است، فرهنگ می تواند مشکلات موجود در حوزه فناوری و صنعت را نیز کاهش دهد، لذا موضوع پیوست فرهنگی باید در اولویت کارهایمان قرار گیرد.

وی در خصوص لزوم حمایت جهاددانشگاهی از طرح های فناورانه گفت: تمام تلاشمان بر این است که از اینگونه طرح ها حمایت کنیم و در این راستا به دنبال توسعه همکاری هایمان در حوزه صنعت با مراکز اجرایی هستیم که از جمله آن با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تعاملات خوبی را ایجاد کرده ایم. همچنین باید از واحدها و مراکز جهاددانشگاهی در استان ها نیز حمایت کنیم تا پیشرفت بیشتری داشته باشند.

رییس جهاددانشگاهی با تقدیر از دستاوردهای پژوهشگاه رویان گفت: این پژوهشگاه کاری کرده است که کسی قابلیت رقابت با فعالیت ها و دستاوردهای آن را ندارد.

دکتر مسلمی نائینی بر لزوم مولدسازی اموال در جهاددانشگاهی نیز تأکید کرد و گفت: باید سعی کنیم جایگاه جهاددانشگاهی را ارتقاء دهیم و برای پیشبرد اهدافمان از توان و ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده کنیم.

رییس جهاددانشگاهی همچنین در این نشست بر حل مسائل و مشکلات جهادگران در حوزه های بیمه، حقوق و بازنشستگی تأکید کرد و لزوم همکاری و تعامل بیشتر برای رفع مشکلات را مورد توجه قرار داد.

برگزیده 7 دوره جشنواره خوارزمی و ثبت 6 اختراع 

در ادامه این نشست دکتر حبیب‌الله اصغری رییس سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی به ارائه گزارشی از اقدامات این سازمان طی 40 سال گذشته پرداخت و بابیان اینکه آورده امروز سازمان بابت زحمات مدیران گذشته است گفت: از افتخارات اصلی این سازمان برگزیده 7 دوره جشنواره خوارزمی و 6 ثبت اختراع است.

رییس سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی در خصوص راهبردهای این سازمان عنوان کرد: معتقدیم این میراث گرانقدری که بچه‌های انقلابی در ابتدای انقلاب تأسیس کردند باید به نحو مناسبی نگهداری و بارور شود تا در اختیار نسل‌های بعدی قرار گیرد. 

دکتر اصغری افزودن محصول جدید فناوری به سبد تولید مگاپروژه را از تلاش‌های مسئولان این سازمان دانست و گفت: این موضوع کار را سخت می‌کند تا همه اعضا تلاش کنند و اتفاق جدیدی را در سبد محصولات خواجه نصیر رقم بزنند. 

وی در رابطه باسیاست‌های سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: انگیزه نیروی انسانی، اتحاد و همبستگی سازمانی، گفت‌وگوی دائمی، نظارت و ارزیابی و ایجاد منابع مالی پایدار از جنس شرافتمندانه ازجمله این سیاست‌ها است. 

رییس سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی ضمن اشاره به اقدامات فناوران و متخصصان این سازمان در دوران دفاع مقدس یادآور شد: اقدامات بزرگی در آن دوران توسط فناوران و متخصصان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی انجام‌شده است. 

دکتر اصغری بابیان اینکه 6 گروه پژوهشی و 7 مرکز تخصصی در این سازمان داریم، گفت: در پی آن هستیم تا گروه‌های پژوهشی در حوزه قدرت را به پژوهشکده توان و انرژی تبدیل کنیم. 
وی گفت: فضاهای کاربردی بزرگ‌ترین مشکل ما در این سازمان است که مدیریت بر آنها را دشوار می‌کند. 

همچنین در این نشست تعدادی از مدیران و متخصصان سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی گزارشی از دستاوردها و اقدامات خود طی سال‌های گذشته ارائه کردند. 

طراحی و ساخت سامانه کنترل دسترسی، اهمیت ماشین‌های الکتریکی، اقدامات در حوزه‌های شبکه تلفن همراه، فرستنده‌های رادیویی، سامانه کمک ناوبری بصری، موتور گیربکس ازجمله موضوعاتی بود که توسط متخصصان و فناوران این سازمان مطرح شد و اقدامات انجام‌شده در این حوزه‌ها را تشریح کردند.

همچنین مرکز خدمات تخصصی نرم‌افزار، حوزه آموزش و نشریات علمی، مطالعات راهبردی حوزه فاوا، مرکز رشد فناوری اطلاعات (رویش) و نگاهی گذرا به فعالیت‌های معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیر از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست توضیحاتی در خصوص آنها ارائه شد.

پس‌ازاین نشست هم‌اندیشی، رییس جهاددانشگاهی و هیأت همراه در نشست صمیمانه پرسش و پاسخ با اعضای سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی حاضر شدند و به سوالات آنها پاسخ دادند. 

در پایان این مراسم از جهادگران نمونه سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی تقدیر بعمل آمد.


 


نظر شما :