دکترعیسی علیزاده در سومین دوره مسابقات ملی دفاع سه دقیقه‌ای از پایان‌نامه :

پرورش استعداد‌های نقادانه، اصلی‌ترین مبنای توسعه و رشد است

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۷:۳۱ کد : ۶۷۴۲ فرهنگی تاپ خبر
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین مشکلات نظام آموزشی کشور، فقدان نوآوری و کم‌توجهی به ضرورت پرورش استعداد‌های نقادانه و تفکر انتقادی است، گفت: این تفکر اصلی‌ترین مبنای توسعه و رشد در جوامع پیشرفته است.
پرورش استعداد‌های نقادانه، اصلی‌ترین مبنای توسعه و رشد است

 

 به گزارش روابط عمومی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی ، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، پیش از برگزاری رقابت هشت فینالیست مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای پایان‌نامه‌های دانشجویی، طی سخنانی اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی از آغاز تا کنون ارتباط وثیق و هدفمندی با حوزه‌های آموزشی و پژوهشی داشته است و بر این اساس سازمان‌ها و مراکز مختلف فرهنگی فعالیت‌های متنوعی را بر مبنای تعامل بین بخشی و بر اساس نیاز‌های جامعه دانشگاهی در دستور کار قرار داده‌اند.

 وی ادامه داد: به باور بسیاری از جامعه شناسان و صاحب نظران، یکی از اصلی‌ترین مشکلات نظام آموزشی در ایران فقدان نوآوری و کم‌توجهی به ضرورت پرورش استعداد‌های نقادانه و تفکر انتقادی است. تفکری که شاید اصلی‌ترین مبنای توسعه و رشد در جوامع پیشرفته باشد.

دکترعلیزاده افزود: تحقیقات بین‌المللی نشان می‌دهد که به‌رغم تلاش‌های گسترده و شایسته کشور در دوران پس از انقلاب در خصوص گسترش علم و زیرساخت‌های انکارناپذیر آموزشی، متأسفانه دانش آموزان، دانشجویان و استادان کماکان نارسایی‌هایی در تولیدات خلاقانه و نگارش متون دارند؛ لذا معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی در کنار سایر طرح‌های فرهنگی پژوهش‌محور و همچنین مبتنی بر رفع کاستی‌ها، در مورد تعریف فعالیت‌های نو و کارآمد اقدام کرده است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: بر این اساس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی پس از برگزاری ۱۷ دوره جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی،  به برگزاری سومین دوره مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای اقدام کرده است.

 وی بیان کرد: این مسابقات که خود پیشینه‌ای خلاقانه دارد، امروز در بیش از ۲۰۰ دانشگاه جهان برگزار می‌شود و در راستای تمرین مهارت‌های ارتباطی دانشجویان در انتقال مضمون می‌کوشد که مهمترین دستاورد علمی دوران تحصیلی به زبان ساده و همه‌فهم است.

 

 اهداف برگزاری مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای

دکترعلیزاده با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای گفت: افزایش توان ارتباطی دانشجویان رشته‌های مختلف در بیان آراء و دیدگاه‌های خود، زمینه‌سازی در جهت تدوین پایان‌نامه‌های غیرتکراری و مبتنی بر نیاز و بسترسازی برای حضور دانشجویان برتر در مسابقات بین‌المللی دفاع سه دقیقه‌ای از جمله اهداف این مسابقات است.v


نظر شما :