بی‌تردید اقدامات زنده یاد «کاظمی آشتیانی» در درمان ناباروری بسیار سترگ است

۱۶ دی ۱۴۰۲ | ۱۴:۴۳ کد : ۶۷۳۴۵ عمومی
مدیر مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان و فلوشیپ نازایی گفت: بی‌تردید اقدامات ایشان در ایجاد پژوهشگاه رویان و درمان ناباروری بسیار سترگ است و با هیچ کلمه و جمله‌ای نمی‌توان آن را وصف کرد.
بی‌تردید اقدامات زنده یاد «کاظمی آشتیانی» در درمان ناباروری بسیار سترگ است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی لرستان، دکتر مهدیه مریدی مدیر مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان و فلوشیپ نازایی با اشاره به هجدهمین سالگرد درگذشت زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی بنیانگذار پژوهشگاه رویان و سلول‌های بنیادی در ایران، تأکید کرد: بی‌تردید اقدامات ایشان در ایجاد پژوهشگاه رویان و درمان ناباروری بسیار سترگ است و با هیچ کلمه و جمله‌ای نمی‌توان آن را وصف کرد.

وی ادامه داد: این اقدامات توانسته مشکلات بسیاری را حل کند که با تلاش‌های زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی به دست آمده و باید قدر آنها را بدانیم.

مدیر مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان و فلوشیپ نازایی تصریح کرد: تولد بیش از ۴۰ هزار نوزاد در مراکز درمانی رویان و بنیان نهادن علوم جدید سلول درمانی و همانندسازی را باید قدر بدانیم و بی‌تردید هرگز نام دکتر سعید کاظمی آشتیانی فراموش نخواهد شد و به نیکی از او یاد می‌شود.

دکتر مریدی با اشاره به دستاوردهای رویان، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها از زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی به نیکی یاد کرده و همین نشان می‌دهد که این زنده‌یاد و زنده‌نام چه دانشمند بزرگی بوده و اقدامات بی‌تکرار او کم نیستند.

وی در ادامه صحبت‌هایش گفت: هجده سال از درگذشت دکتر کاظمی آشتیانی می‌گذرد اما یادگارهای طلایی‌اش همچنان می‌درخشد و نهالی که او و همکاران جهادگرش در پژوهشگاه رویان بنا نهادند حالا به درخت تنومندی تبدیل شده و این راه همچنان ادامه دارد.

مدیر مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان با اشاره به بحث جوانی جمعیت و فرزندآوری، اضافه کرد: تلاش برای اجرای این دو موضوع در مراکز رویان به خوبی در حال انجام هستند و تمام تلاش‌مان را بکار می‌گیریم که اقدامات مثمر ثمر انجام دهیم.

مریدی با اشاره به برخی خصوصیات بارز اخلاقی و اقدامات شایسته زنده‌یاد کاظمی آشتیانی، تأکید کرد: ما به‌عنوان کادر درمان باید چنین افراد بزرگی را الگو قرار بدهیم.

وی با اشاره به پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی اضافه کرد: زوج‌های زیادی از طریق رویان صاحب فرزند شده‌اند که بی‌تردید دعای خیر آنان بدرقه راه زنده یاد کاظمی آشتیانی خواهد بود.

کلید واژه ها: سعید ایران


نظر شما :