دو ویژگی «جدیت در پیگیری» و «دید بلند در تصمیم گیری» زنده یاد کاظمی آشتیانی مثال زدنی بود

۱۴ دی ۱۴۰۲ | ۱۵:۱۸ کد : ۶۷۲۵۶ عمومی تاپ خبر
دکتر باصولی با بیان اینکه نقش زنده یاد کاظمی آشتیانی در ایجاد و نهادینه کردن فرهنگ سازمانی رویان بسیار مهم است، گفت: جدیت ایشان در پیگیری و دید بلندشان در تصمیم‌گیری و آینده‌نگری، مثال‌زدنی بوده است.
دو ویژگی «جدیت در پیگیری» و «دید بلند در تصمیم گیری» زنده یاد کاظمی آشتیانی مثال زدنی بود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر مهدی باصولی رییس دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی در حاشیه مراسم هجدهمین سالگرد درگذشت زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی بنیانگذار پژوهشگاه رویان و سلول های بنیادی در ایران، بیان کرد: از دکتر سعید کاظمی آشتیانی در این سال‌ها و به خصوص سال‌های اخیر بسیار یاد شده است. ایشان را به واسطه‌ی نقشی که در ایجاد پژوهشگاه رویان و علم سلول‌های بنیادی در ایران داشتند، می‌شناسند. به عنوان دانشمندی که در حوزه عملکردی خود در سطح بین‌المللی به‌نام بود و اثرات زیادی از خود برجای گذاشت و هنوز برکات حضور ایشان در حوزه علمی و فرهنگی نمایان است.

وی افزود: شاید موضوعی که کمتر به آن پرداخته شده، نقش ایشان در ایجاد و نهادینه کردن فرهنگ سازمانی رویان است که هنوز به لطف خداوند و همت دانشمندان، پژوهشگران و کارکنان در این پژوهشگاه جاری است.

کاظمی آشتیانی مدل منحصر به فردی از مدیریت را اجرایی کرد

رییس دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه به گفته نزدیکان و یاران ایشان و کسانی که با دکتر کاظمی آشتیانی همکاری داشتند، ایشان مدل منحصر به فردی از مدیریت را در پژوهشگاه رویان اجرایی کردند، گفت: مدل مدیریتی که توانست گروهی از نخبگان این مرز و بوم را در کنار هم جمع کرده و به سمت هدفی مشخص و متعالی هدایت کند. مدلی که انگیزه‌های همکاران را از مباحث مادی فراتر برده و انگیزه‌هایی معنوی را جایگزین آن کرد.

 

دکتر باصولی با بیان اینکه جدیت ایشان در پیگیری و دید بلندشان در تصمیم‌گیری و آینده‌نگری، مثال‌زدنی بوده است، تصریح کرد: پژوهشگاه رویان به سبب نهادینه شدن این فرهنگ، رویان باقی مانده است و هر روز شنونده خبرهای خوب و غروربخش از موفقیت همکاران خوبمان در رویان هستیم. من افتخار می‌کنم به همکاری با اساتید بزرگوارم در پژوهشگاه رویان که با حفظ فرهنگ، ادامه دهنده مسیر دکتر کاظمی آشتیانی بودند.

وی تأکید کرد: امیدوارم ما بتوانیم در دانشگاه علم و فرهنگ جلوه‌هایی از شخصیت زنده‌یاد کاظمی آشتیانی را برای نسل امروز ارائه کنیم تا این نسل با مفاخر سرزمین خود آشنا شوند.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ در پایان گفت: دانشگاه علم و فرهنگ افتخار می‌کند که یکی از وجوه تمایزش با سایر دانشگاه‌های ایران اتصال به یادگار گران‌قدر دکتر کاظمی آشتیانی، پژوهشگاه رویان، از طریق یک دانشکده مشترک است و امیدوارم این نقطه اتصال را به نحو موثر توسعه دهیم.ً

کلید واژه ها: سعید ایران سالگرد کاظمی آشتیانی


نظر شما :