رییس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاههی بیان کرد:

ضرورت معرفی مرام و منش زنده یاد کاظمی آشتیانی به نسل جوان/ امروز شاهد به ثمر نشستن تلاش‌های این جهادگر فقید در رویان هستیم

۱۴ دی ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۶ کد : ۶۷۲۵۳ عمومی تاپ خبر
رییس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی با تاکید بر به ثمر نشستن تلاش‌های این جهادگر فقید در پژوهشگاه رویان بیان کرد: معرفی مرام و منش زنده یاد کاظمی آشتیانی به نسل جوان ضرورت دارد.
ضرورت معرفی مرام و منش زنده یاد کاظمی آشتیانی به نسل جوان/ امروز شاهد به ثمر نشستن تلاش‌های این جهادگر فقید در رویان هستیم

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی،دکتر عبدالحسین شاهوردی رییس پژوهشگاه رویان امروز، 14 دی ماه در مراسم بزرگداشت هجدهمین سالگرد درگذشت زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی بنیانگذار پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی و سلول‌های بنیادی در ایران، با اشاره به حادثه تروریستی در کرمان، شهادت شماری از زائران گلزار شهدای استان را تسلیت گفت. 

وی در ادامه با تشکر از رییس، معاونان و هیات رییسه جهاددانشگاهی در برگزاری پویش سعید ایران اظهار کرد: امیدواریم در راستای منویات مقام معظم رهبری برای معرفی مرام و منش یک جهادگر به نسل جوان قدمی برداشته باشیم.

رییس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی تصریح کرد: در مدت زمان اجرای پویش سعید ایران مصاحبه های مختلفی با مسئولان کشوری و جهاددانشگاهی انجام شد که همه به ذکر خوبی های دکتر کاظمی آشتیانی پرداختند. 

دکتر کاظمی امروز یک فرهنگ کاری دارد

دکتر شاهوردی تاکید کرد: احساس من این است که کاظمی آشتیانی امروز یک فرهنگ کاری دارد، همانگونه که سردار سلیمانی یک منش و فرهنگ خاصی دارد. این جهادگر فقید نیز در جبهه علمی یک منشی را از خود برجای گذاشت که توانست با دست خالی، همت والا و با تربیت یک نسل کار بزرگی را برای کشور انجام دهد و قدم موثری برداشت که امروز هر کدام آنها یک صدقه جاریه ای است که برکاتش به روح این عزیز می رسد.

رییس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی ادامه داد: همانطور که زنده‌یاد آشتیانی گفتند امروز موثریم و فردا اثر هستیم، امیدواریم در طول زندگی کارهایی انجام دهیم که رضایت خداوند در ان باشد، این کار صدقه جاریه ای می شود که خیرات آن پس از مرگ نیز به ما می رسد. 

وی افزود: ما امروز شاهد به ثمر نشستن تلاش‌های کاظمی آشتیانی هستیم و هر فعالیتی که امروز در رویان دنبال می شود و به ثمر می‌نشیند نطفه آن در زمان دکتر کاظمی آشتیانی گذاشته شده است.  

تولد بیش از ۴۰ هزار نوزاد و تربیت افراد معتقد و پایبند به اصول و نظام در رویان

دکتر شاهوردی به تولد بیش از ۴۰ هزار نوزاد و تربیت افراد معتقد و پایبند به اصول و نظام جمهوری اسلامی و بنیان یک علم جدید در کشور مانند سلول های بنیادی یا همانند سازی اشاره کرد و گفت: اینها از اقدامات موثری بود که موجب شد دعای خیر خانواده‌هایی که چراغ خانه آنها روشن شده به روح بلند کاظمی اشتیانی برسد. 

رییس پژوهشگاه رویان اظهار امیدواری کرد منش و خصوصیت دکتر کاظمی آشتیانی در همه ما وجودداشته باشد و به نسل‌های بعدی نیز برسد و در نسل‌های آینده نیز تاثیر گذار باشد و افزود: دکتر کاظمی از اتاق کوچکی به عنوان مسئول جهاد واحد علوم پزشکی ایران کار خود را آغاز و  تحولات بزرگی را ایجاد کرد و با همت وی و اعتقادی که داشت در حالی که آن زمان بیماران نابارور برای درمان به خارج از کشور می‌رفتند امروز میزبان بیماران خارجی در مراکز متعدد جهاددانشگاهی هستیم. 

رییس پژوهشگاه رویان ادامه داد: وی با اعتقادی که داشت از طریق بنیاد جانبازان و مستضعفان ساختمانی را در زعفرانیه گرفت و تغییر کاربری داد و قدم اول را برداشت و رویان را بنیان نهاد. برای او شرط گذاشتند اگر این ساختمان طی یکسال به کاربری مورد نظر نرسد ساختمان از او گرفته می‌شود، اما او موفق شد. 

دکتر شاهوردی ادامه داد: زنده یاد کاظمی زمین بنی هاشم( ساختمان فعلی رویان) را با حمایت مقام معظم رهبری گرفت. در آن زمان بیش از ۸۰ درصد جانبازانی که به رویان مراجعه کردند صاحب فرزند شدند‌ و دکتر کاظمی آشتیانی نیز نشستی را در رویان برگزار و با موفقیت‌هایی که کسب شده بود قول زمین را گرفت و این زمین سرمایه‌ای است که امروز به مجموعه جهاد رسیده است.

وی همچنین گفت: دکتر کاظمی آشتیانی در بعد نیروی انسانی همیشه دغدغه داشت. قبلا تعداد نیروها به حدی کم بود که دکتر آشتیانی نگران بود برنامه‌های رویان به وقت انجام نشود، اما اکنون بیش از ۸۰ هیات علمی و بیش از ۸۰۰ همکار در سطوح مختلف کار می‌کنند. زمانی اگر یک نیرو می‌خواست مرخصی برود دغدغه جایگزین کردن همکار را داشتیم اما وی کانون نخبگانی را ایجاد کرد که بتوانند کارهای بزرگی انجام دهند. در طی این سال‌ها مقالات زیادی چاپ شده که نام محققان جهاددانشگاهی جزو ۱۰ نفر اول بوده است و در این مهم دکتر کاظمی آشتیانی نقش مهمی داشته است. 

رییس پژوهشگاه رویان با اشاره به رویکرد آموزشی زنده یاد کاظمی خاطرنشان کرد: دکتر کاظمی آشتیانی در همان سال اول فعالیت، اولین سمپوزیوم ناباروری را راه اندازی کرد تا محققان دانشی که به دست می‌آوردند را در جامعه مورد استفاده قرار دهند. با این فعالیت‌ها در حوزه آموزش نیز رشته‌های مختلفی در ناباروری شکل گرفته و جهاددانشگاهی در توسعه دانش در کشور و انتشار علم نقش داشته و بار بزرگی را در توسعه دانش به سرانجام رسانده و ما امیدوارم این فرهنگ را ترویج و به نسل بعدی منتقل کنیم.

وی در پایان بیان کرد: کار جدیدی که حاصل تجربه دکتر کاظمی آشتیانی در دانشکده توانبخشی بود کار روی مدل حیوانی است که حیوان خانه های مختلفی نیز در مجموعه شکل می گرفت و به واسطه آن مرکز نخستی سانان در راستای تمرکز بر روی مغز انسان، علوم شناختی و علوم اعصاب در جهاددانشگاهی در حال پیگیری است.

کلید واژه ها: سعید ایران سالگرد کاظمی آشتیانی


نظر شما :