عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی کشور برای معرفی زنده یاد کاظمی آشتیانی به نسل جوان

۱۲ دی ۱۴۰۲ | ۰۹:۵۱ کد : ۶۷۰۹۲ عمومی تاپ خبر
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر معرفی چهره، شخصیت و اقدامات زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی به مردم به ویژه جوانان، گفت: باید از طریق برنامه‌های رادیو و تلویزیون و همچنین کتب درسی، مردم را با شخصیت این دانشمند آشنا کرد و از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی برای معرفی این فرد برجسته به نسل جوان بهره گرفت.
استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی کشور برای معرفی زنده یاد کاظمی آشتیانی به نسل جوان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، سیداحسان قاضی زاده هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی، بیان کرد: مرحوم کاظمی آشتیانی نگاه علمی و غیر سیاسی توام با رویکرد پیشرفت کشور داشت.

وی ادامه داد: ملاک و مبانی کار زنده یاد کاظمی آشتیانی مبانی اعتقادی با نگاه جوان گرایانه بود؛ ایشان در زیر لایه‌ها با اعتماد به جوانان با افراد گمنامی کار می‌کرد که هدف آن‌ها پیشرفت کشور بود.

این نماینده مجلس یادآور شد: زنده یاد کاظمی آشتیانی در جنبه‌های تحقیقاتی نیز به دنبال شناسایی چهره‌های خوش نام و گمنام در حوزه‌های مختلف همچون علوم پایه و رشته‌های پزشکی بود. اقدامات وی خیر و برکت بسیاری برای کشور به دنبال داشت و به اندازه‌ای گسترده بود که همچنان جهاددانشگاهی از سرمایه به جای مانده از دکتر کاظمی آشتیانی بهره برداری می‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: ویژگی اصلی شخصیتی زنده یاد کاظمی آشتیانی انجام کارهای فناورانه بود و ما ایشان را به عنوان دانشمند مولف می‌شناسیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در برهه‌های مختلف از زنده یاد کاظمی آشتیانی به ‌عنوان نمونه و الگوی جامعه به‌ ویژه برای جوانان و نخبگان یاد کردند، لازم است چهره ایشان کاملا به مردم به خصوص جوانان معرفی شود.

قاضی زاده هاشمی در پایان گفت: همچنین باید از طریق برنامه‌های رادیو و تلویزیون و همچنین کتب درسی، مردم را با شخصیت این دانشمند آشنا کرد و از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی برای معرفی این فرد برجسته به نسل جوان بهره گرفت.

کلید واژه ها: سعید ایران سالگرد کاظمی آشتیانی


نظر شما :