نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی:

لزوم حمایت از «کاظمی آشتیانی‌»های فعلی در کشور

۱۱ دی ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۷ کد : ۶۷۰۵۷ عمومی تاپ خبر
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی چون کاظمی آشتیانی و دانشمندان رویان ایران را در ردیف کشورهای نخست دنیا که صاحب فناوری‌های تولید، کشت و نگهداری سلول‌های بنیادی جنینی انسان بودند قرار دادند، بنابراین باید آشتیانی های فعلی را حمایت و زمینه پژوهش و فعالیت آنها را فراهم کرد.
لزوم حمایت از «کاظمی آشتیانی‌»های فعلی در کشور

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سید سلمان ذاکر در آستانه هجدهمین سالگرد زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی بنیانگذار پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی و سلول های بنیادی در ایران، در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: دکتر سعید کاظمی آشتیانی از جمله افراد تاثیرگذار در بخش پزشکی کشور است که پس از انقلاب پدیدار شد و برای خدمت به مردم تمام تلاش خود را کرد.

وی تصریح کرد: نام زنده یاد کاظمی آشتیانی در ایران و جهان با پژوهشگاه رویان و درمان آن و تولید سلول های بنیادی گره خورده است.

حجت الاسلام والمسلمین ذاکر خاطرنشان کرد: زنده یاد کاظمی آشتیانی با فعالیت در زمینه ناباروری و تاسیس رویان، سهم بزرگی در فرزند دار شدن بسیاری از خانواده ها دارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی چون کاظمی آشتیانی و دانشمندان رویان به سرعت، ایران را در ردیف کشورهای نخست دنیا که صاحب فناوری‌های تولید، کشت و نگهداری سلول‌های بنیادی جنینی انسان بودند قرار دادند لذا باید آشتیانی های فعلی را حمایت و زمینه پژوهش و فعالیت آنها را فراهم کرد.

وی تأکید کرد: افرادی همچون زنده یاد کاظمی آشتیانی بودند که توانسته اند با علم و جهاد با کمترین امکانات، پا در مسیری بگذارند که نام ایران و ایرانی بر قله های علمی تا سال ها بدرخشد، لذا باید شخصیت های اینچنین تاثیرگذاری را به جوانان شناساند.

 

کلید واژه ها: سعید ایران سالگرد کاظمی آشتیانی


نظر شما :