نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس؛

زنده‌یاد «کاظمی آشتیانی» الگوی تمام عیار استاد انقلابی و تلاشگر بود

۱۱ دی ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۶ کد : ۶۷۰۵۰ عمومی تاپ خبر
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، زنده یاد کاظمی آشتیانی را الگوی تمام عیار یک استاد انقلابی، متفکر، و تلاشگر دانست که دامنه علم را به میدان عمل می‌کشاند.
زنده‌یاد «کاظمی آشتیانی» الگوی تمام عیار استاد انقلابی و تلاشگر بود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی فارس، ابراهیم عزیزی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت فرارسیدن سالروز آسمانی شدن زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی بنیانگذار پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی و سلول های بنیادی در ایران، بیان کرد: زنده یاد کاظمی آشتیانی الحق و الانصاف مصداق یک رویش ناب انقلابی بود که علم و عمل را توأمان با هم داشت.

وی افزود: از خصوصیات بارز این چهره ماندگار علمی کشور که بارها مورد تمجید و تقدیر رهبر معظم انقلاب قرار گرفت، کاربردی کردن دانش در عرصه‌های مختلف بود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:‌ چاپ ده‌ها مقاله در مجلات علمی داخلی و بین‌المللی، انجام چندین طرح تحقیقاتی ملی، تدریس در دانشکده‌ها، نگارش کتاب، راه‌اندازی گروه‌های پژوهشی در شاخه‌های مختلف علوم پزشکی و... تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های آن مرد بزرگ بود.

عزیزی بیان کرد: دکتر کاظمی آشتیانی در مباحث مربوط به فناوری سلول‌های بنیادی و همانندسازی در ایران نقش بسزایی داشت و در این عرصه زمینه‌ساز تحولی بزرگ در کشور بود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه بسیار مهم و حیاتی است، روحیه خودباوری و اتکای به توان داخلی در زنده یاد کاظمی آشتیانی بود که با همین روحیه خالق تحولات بزرگ در عرصه علمی کشور شد.

عزیزی با بیان اینکه افسوس که ما زنده یاد کاظمی آشتیانی را خیلی زود از دست دادیم؛ دانشمندی که تنها در حدود 4دهه عمر با برکتش، منشا خیزش های علمی بزرگی در کشور شد،‌ گفت: حقیقتاً زنده یاد کاظمی آشتیانی الگوی تمام عیار یک استاد انقلابی، متفکر، عملگرا و تلاشگر بود که دامنه علم را به میدان عمل می‌کشاند.

کلید واژه ها: سعید ایران سالگرد کاظمی آشتیانی


نظر شما :