اقدامات زنده یاد کاظمی آشتیانی نمونه بارز جهاد علمی بود

۱۰ دی ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۶ کد : ۶۶۹۷۴ عمومی تاپ خبر
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اقدامات زنده یاد کاظمی آشتیانی را نمونه بارز جهاد علمی دانست.
اقدامات زنده یاد کاظمی آشتیانی نمونه بارز جهاد علمی بود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی فارس، محمدحسین انباردار، در حاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری ایسنا منطقه فارس به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: همان‌طور که از نام جهاددانشگاهی بر می‌آید، جهاد و دانش در این نهاد در کنار یکدیگر قرار گرفته است و از جهاددانشگاهی هم چنین انتظاری می‌رود.

وی افزود: از جهاددانشگاهی انتظار می‌رود زودتر از بقیه سازمان‌ها و نهادها وارد موضوعات علمی شوند زیرا همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند جهاد یعنی فعالیت در جایی که برای کشور منفعت دارد و با دشمن تقابل دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: اگر در بحث جهاد علمی به خوبی فعالیت کنیم، می‌توانیم با دشمنان مقابله کنیم و نمونه این قضیه هم اقدامات زنده‌یاد کاظمی آشتیانی است.

انباردار با اشاره به مناسبت‌های هفته‌ جاری اعم از 9 دی، سالروز شهادت سردار سلیمانی و سالروز آسمانی شدن زنده‌یاد کاظمی آشتیانی گفت: وجه اشتراک تمام این‌ها همین مسئله جهاد است یعنی بر اساس آگاهی یک اقدام را برای منفعت کشور و نظام و دین انجام داده‌اند.

انباردار به فرا رسیدن سالروز حماسه 9 دی اشاره کرد و گفت:‌ حماسه 9 دی بر اساس بصیرت ملت انجام شد که تبدیل به حماسه شد و بصیرت هم از آگاهی است و این همان اساس کار جهادی است.

وی، شهید سلیمانی و زنده‌یاد کاظمی آشتیانی را جهادگران کشورمان عنوان کرد و گفت:‌ هم کار شهید سلیمانی در حوزه نظامی علمی بود و هم اقدامات زنده‌یاد کاظمی آشتیانی و در سیره هر دو بزرگوار علم و جهاد در کنار هم قرار گرفته‌اند و نتیجه آن انجام اقدامات فاخری هم در جبهه مقاومت و هم تأسیس پژوهشگاه رویان و اقدامات سلول‌های بنیادی و شبیه‌سازی حیوانات بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تأکید کرد: دانشجویان و جوانان ما باید بدانند که تمام این مناسبت‌هایی که درباره آن‌ها صحبت می‌کنیم در کنار یکدیگر قرار دارند و در آن‌ها جهاد و علم و آگاهی وجود دارد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از خبرگزاری ایسنا خواست تا به تشریح فعالیت‌های شاخص دانشجویان بپردازد.

 

کلید واژه ها: سعید ایران سالگرد کاظمی آشتیانی


نظر شما :