زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی امید به فرزندآوری را در بین خانواده‌ها به ارمغان آورد

۰۸ دی ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۸ کد : ۶۶۸۳۵ عمومی تاپ خبر
رییس جهاددانشگاهی خراسان ‌شمالی در آستانه هجدهمین سالروز درگذشت زنده یاد کاظمی آشتیانی گفت: کاظمی آشتیانی دغدغه خانواده‌ها را به لحاظ فرزندآوری از بین برد و توانست امید را در زندگی آن‌ها به ارمغان بیاورد.
زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی امید به فرزندآوری را در بین خانواده‌ها به ارمغان آورد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان‌ شمالی، مهسا پرنیان رییس جهاددانشگاهی خراسان ‌شمالی در آستانه به ۱۴ دی‌ماه،هجدهمین سالروز درگذشت زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی، بنیان‌گذار پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی و سلول‌های بنیادی در ایران، با اشاره به این که کارکرد و حاصل تلاش‌های بی وقفه زنده‌یاد کاظمی آشتیانی، رویشی به نام رویان در جهاددانشگاهی بود اظهار کرد: این مهم توانست دغدغه بسیاری از خانواده‌ها را به لحاظ فرزندآوری از بین ببرد و امید را در زندگی آن‌ها به ارمغان بیاورد.

لزوم ترویج تفکر زنده یاد کاظمی آشتیانی

وی با اشاره به فعالیت نمایندگی خون بند ناف در سراسر کشور، که یکی از اقدامات شایسته و از کارکردهای زنده‌یاد کاظمی آشتیانی است، افزود: استفاده از سلول‌های بنیادی در بیماری‌های صعب العلاج و دیگر بیماری‌های عصبی مانند پارکینسون از دیگر فعالیت های شاخص‌ این دانشمند فاضل است.

رییس جهاددانشگاهی خراسان ‌شمالی با تاکید بر لزوم ترویج تفکر زنده‌یاد کاظمی آشتیانی در فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در مراکز علمی و پژوهشی، یادآور شد: کاظمی آشتیانی الگویی از جدیت، تلاش، کوشش و خستگی ناپذیری در جهاددانشگاهی است.

پرنیان با بیان اینکه نه تنها جهاددانشگاهی بلکه مراکز علمی کشور از توفیقات فناوری و دانش کسب شده توسط زنده یاد کاظمی آشتیانی بهره می‌برند، خاطرنشان کرد: باید دیگر دانشمندان نیز با الگوگیری از این جهادگر فقید نیازهای کشور را در عرصه های علمی و پزشکی مرتفع کنند.

وی با تاکید بر اینکه زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی معنی و مفهوم «ما می توانیم» را در عمل معنا کرد، گفت: امروز در عرصه های مختلف جوانان این مرزو بوم می توانند با تحقق این مهم توفیقات بسیاری را در سطح کشور کسب کنند.

کلید واژه ها: سعید ایران سالگرد کاظمی آشتیانی


نظر شما :