رییس سازمان جهاددانشگاهی علم و صنعت تاکید کرد؛

اعتقاد ویژه زنده یاد کاظمی آشتیانی به توانمندی داخلی/ تلاش برای خلق ثروت از دانش

۰۴ دی ۱۴۰۲ | ۱۵:۵۶ کد : ۶۶۶۳۲ عمومی تاپ خبر
رییس سازمان جهاددانشگاهی علم و صنعت به مناسبت فرارسیدن هجدهمین سالروز درگذشت زنده‌یاد سعید کاظمی‌آشتیانی بنیان‌گذار پژوهشگاه رویان و سلول‌های بنیادی در ایران بیان کرد: این جهادگر فقید اعتقاد ویژه‌ای به توانمندی داخلی و خلق ثروت از دانش و همچنین اعتماد به نسل جوان داشت.
اعتقاد ویژه زنده یاد کاظمی آشتیانی به توانمندی داخلی/ تلاش برای خلق ثروت از دانش

دکتر ولی‌اله روشن رییس سازمان جهاددانشگاهی علم و صنعت به مناسبت فرارسیدن هجدهمین سالروز درگذشت زنده‌یاد سعید کاظمی‌آشتیانی بنیان‌گذار پژوهشگاه رویان و سلول‌های بنیادی در ایران در گفت و گو با روابط عمومی جهاددانشگاهی در رابطه با شخصیت این جهادگر فقید گفت: زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی دارای خصوصیات بسیار بارزی بودند که کاملا از رفتار ایشان مشهود بود و می توان به ساده زیستی، تعهد و مسئولیت پذیری، اخلاص و ایمان به خداوند، آینده نگری، خدمت به مردم، روحیه جهادی و خوش خلقی اشاره کرد.

رییس سازمان جهاددانشگاهی علم و صنعت بیان کرد: او اعتقاد ویژه ای به توانمندی داخلی و خلق ثروت از دانش و همچنین اعتماد به نسل جوان داشت.

دکتر روشن ادامه داد: هدف و آرمان دکتر کاظمی آشتیانی دستیابی به ناشناخته های حوزه های علمی و نوآوری در زمینه درمان با کار جهادی و همچنین تأسیس یک مرکز تحقیقاتی با استفاده از جوانان نخبه ایرانی در سطح بین المللی بود.

رییس سازمان جهاددانشگاهی علم و صنعت در رابطه با تأثیرات دکتر سعید کاظمی آشتیانی بر جامعه علمی و پژوهشی، گفت: دکتر کاظمی آشتیانی با تبلور علم جهادی و جهاد علمی مسیر حرکت علمی کشور را سرعت بخشیده و به عنوان یک الگو برای جامعه علمی و پژوهشی کشور اثبات کرده که با توکل به خدا، کار جهادی و استفاده از جوانان نخبه ایران می توانیم در حوزه علمی و فناوری سرآمد جهان شویم.

وی افزود: با معرفی شخصیت جهادی و علمی ایشان به نسل نوجوان و جوان و همچنین خودباوری و اعتقاد به توانمندی داخلی در بین مسئولان و حمایت از توسعه علمی و فناورانه کشور و همچنین استفاده از ظرفیت فناورانه مراکز تحقیقات و فناوری می توان مسیر این الگوی جهادی را ادامه داد.

دکتر روشن تصریح کرد: همچنین اعتقاد مسئولان به کار جهادی و توجه به ظرفیت بزرگ جوانان نخبه ایرانی و ظرفیت عظیم فناوران داخلی، می توان به قله های پیشرفت در حوزه های علمی، فناورانه و صنعتی دست یافت.

رییس سازمان جهاددانشگاهی علم و صنعت در پایان بیان کرد: چهره خندان، شوخ طبعی و همچنین روحیه خستگی ناپذیری همیشه در چهره زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی قابل مشاهده بود.

کلید واژه ها: سعید ایران سالگرد کاظمی آشتیانی


نظر شما :