در جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان تاکید شد؛

لزوم توجه برای توسعه زیرساخت‌های مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان

۰۲ دی ۱۴۰۲ | ۱۱:۵۲ کد : ۶۶۵۴۹ پژوهش و فناوری
یکصد و بیست و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان، با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار، رئیس جهاددانشگاهی لرستان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیران استانی برگزار شد.
لزوم توجه برای توسعه زیرساخت‌های مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی لرستان، دکتر فرهاد فرامرزیان، رئیس این واحد در این جلسه با اشاره به نفش‌آفرینی جهاددانشگاهی در درمان ناباروری و جوانی جمعیت که از مباحث مورد تاکید مقام‌ معظم رهبری است، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۷ هزار زوج به مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان مراجعه کرده و بانک اطلاعاتی آنان موجود است.

وی ادامه داد: طرح توسعه مرکز درمان ناباروری این واحد در فضایی به مساحت ۷۵۰ متر در دست اقدام است که در این راستا شاهد تعامل سازندۀ استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هستیم.

فرامرزیان خاطرنشان کرد: مدت زمان مطلوب باروری از نظر متخصصان ۲۵ تا ۳۵ سال است که امروزه به دلایل مختلف شاهد افزایش سن ازدواج هستیم.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان تصریح کرد: تحقیقات گسترده پزشکی ثابت کرده که بارداری پس از ۴۰ سالگی با افزایش احتمال تولد فرزند با نقایص ژنتیکی و مادرزادی همراه است و در این راستا مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان با فریز تخمک، اسپرم و جنین می‌تواند از این مشکل جلوگیری کند.

فرامرزیان افزود: زوج‌هایی که به دلایلی می‌خواهند دیرتر صاحب فرزند شوند، ممکن است قدرت باروری‌شان کاهش پیدا کند. آنان می‌توانند جنین خود را فریز کرده و چند سال بعد از همان جنین‌ها برای فرزنددار شدن خود استفاده کنند.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی لرستان