رییس جهاددانشگاهی خراسان رضوی:

دستاوردهای دکتر کاظمی آشتیانی الگویی قابل تکثیر در مسیر حرکت علمی است

۰۲ دی ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۱ کد : ۶۶۵۴۴ عمومی تاپ خبر
رییس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دکتر سعید کاظمی آشتیانی، «یکی از فرزندان صالح انقلاب و از رویش‌های مبارکی بود که آینده درخشان علمی در کشور را نوید می‌دهند»، گفت: دستاورد‌های زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی در مسیر حرکت علمی کشور و جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی، مدل و الگویی قابل تکثیر است.
دستاوردهای دکتر کاظمی آشتیانی الگویی قابل تکثیر در مسیر حرکت علمی است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر حسین امینی مشهدی، با بیان این مطلب در آستانه هجدهمین سالگرد درگذشت زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی بنیانگذار پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی و سلول های بنیادی در ایران، افزود: کاظمی آشتیانی به همه‌ ما آموخت که باید پایه‌گذار کارهای موثر در تراز عظمت انقلاب شکوهمند اسلامی بود. تأسیس پژوهشکده‌ رویان، رویش این تفکر بود تا نام پُرافتخار ایران را با گام‌های بلند بر قلل پیشرفت و ترقی، جهانی کند.

 وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم شخصیتی دکتر کاظمی آشتیانی این بود که ایشان در کارها به معنی واقعی کلمه امکان‌سازی می‌کرد، فرصت‌هایی ایجاد می‌کرد تا استعدادهای جوانان با وجود همه مشکلات شکوفا شوند.

زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی انسانی مثبت گرا بود و به جوانان اعتماد داشت

 وی با اشاره به اینکه زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی انسانی مثبت گرا بود و به جوانان اعتماد داشت، عنوان کرد: این دانشمند برجسته، با هوش سرشار و توان مدیریتی بالا خیلی زود توانست مراکز درمانی متعددی تأسیس و گروه‌های مختلف پژوهشی را راه‌اندازی کند که در آن میان پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی یکی از مهمترین این مراکز بود.

 دکتر امینی مشهدی، یکی از مهم‌ترین خصوصیات زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی را عزم و اراده جدی در انجام کارها دانست و گفت: ایشان احساس نمی‌کرد کمبود می‌تواند مانع کارش شود و با تلاش موانع را از سر راه برمی‌داشت. نحوه رفتار، کردار و همچنین کارهایی که دکتر کاظمی آشتیانی انجام داده، سرمشقی برای همکاران دیگر بود و آنان هم سعی کردند، راه او را با قوت ادامه دهند.

تلاش‌ها و دستاورد‌های کاظمی آشتیانی در مسیر حرکت علمی کشور و جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی، مدل و الگویی قابل تکثیر است

وی خاطرنشان کرد: روحیه، تلاش‌ها و دستاورد‌های زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی در مسیر حرکت علمی کشور و جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی، مدل و الگویی قابل تکثیر است؛ به شرط آنکه به ضرورت جهادی عمل کردن رسیده باشیم، سپس به شناخت و درک درست و اصولی از تعریف کار جهادی و ویژگی‌های آن برسیم و با عزم و ایمان و تلاش خستگی‌ناپذیر برای عملیاتی‌سازی آن به میدان بیاییم که همواره سعی کرده‌ایم در جهاددانشگاهی خراسان رضوی این الگو را رعایت کنیم و با امکانات کم، کارهای بزرگی را انجام دهیم.

کلید واژه ها: سعید ایران سالگرد کاظمی آشتیانی


نظر شما :