دانشگاه علم و هنر جهاددانشگاهی موفق به کسب رتبه ششم در بین دانشگاه‌های غیردولتی ایران شد

۰۱ دی ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۸ کد : ۶۶۵۱۰ آموزش و کارآفرینی
از سوی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام؛ دانشگاه علم و هنر جهاددانشگاهی موفق به کسب رتبه ششم در بین دانشگاه‌های غیردولتی ایران شد.
دانشگاه علم و هنر جهاددانشگاهی موفق به کسب رتبه ششم در بین دانشگاه‌های غیردولتی ایران شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم وهنر جهاددانشگاهی، با اعلام مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه علم و هنر جهاددانشگاهی در بین دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی کشور از سوی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) موفق به کسب رتبه ششم شد.

موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) به‌عنوان یک مرکز معتبر بین‌المللی، برای پشتیبانی از سیاست‌گذاری‌های کلان پژوهشی و آموزشی کشورهای اسلامی از طریق تهیه، پردازش و روزآمدسازی اطلاعات پژوهشی با بهره‌مندی از نیروی انسانی متخصص، متعهد و کارآمد و به‌‌کارگیری فناوری‌های پیشرفته و منطبق با استانداردهای جهانی برای سنجش فعالیت‌های علمی و پژوهشی کشورهای جهان اسلام برای کمک به ارتقاء سطح علمی این کشورها فعالیت می‌کند.

جزئیات آخرین رتبه‌بندی و ارزیابی 132 دانشگاه و موسسه آموزش عالی کشور توسط گروه رتبه بندی موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) برای سال 1400-1401 منتشر شد. در این رتبه‌بندی، معیارهای کلی در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در 6 حوزه آموزش (با وزن 30 درصد)، پژوهش (با وزن 25 درصد)، فناوری و نوآوری (با وزن 20 درصد)، بین‌‌المللی سازی (با وزن 10 درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن 10 درصد) و خدمات اجتماعی، زیرساخت و تسهیلات (با وزن 5 درصد) در نظر گرفته شده است . بر همین اساس نیز دانشگاه علم و هنر در بین دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی کشور از سوی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) موفق به کسب رتبه ششم شد.


نظر شما :