برگزاری کارگاه «راهبرد آرامشِ خانواده در سیره فاطمی» در کرمان

۲۲ آذر ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۹ کد : ۶۶۲۸۵ فرهنگی
کارگاه «راهبرد آرامش در خانواده در سیره فاطمی» از سوی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کرمان و با همکاری امور بانوان و خانواده و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان ویژه دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه در تالار اندیشه دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.
برگزاری کارگاه «راهبرد آرامشِ خانواده در سیره فاطمی» در کرمان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، کارگاه «راهبرد آرامش در خانواده در سیره فاطمی» از سوی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کرمان و با همکاری امور بانوان و خانواده و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان ویژه دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه در تالار اندیشه دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

فاطمه‌سادات حسینی مشاور رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان در امور بانوان و خانواده در این جلسه با بیان اینکه دانشجویان باید رسالت خود در دانشگاه را بشناسند تا بتوانند به وظیفه خود عمل کنند، گفت: آرامش به معنای داشتن حس خوب و آشفته نبودن ذهن است؛ زیرا درگیری ذهنی به درگیری مهارتی و رفتاری تبدیل می‌شود.

وی با بیان این که آرامش، امید به زندگی را افزایش داده و انسان‌هایی که آرامش دارند عوامل کمال را به خوبی می‌شناسد، افزود: آسیب‌های جامعه نشان از ناآرام بودن افراد است و اگر بخواهیم آرامش در خانواده و جامعه ساری و جاری شود باید از خودمان شروع کنیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به آیه ۱۲۴ سوره طه و بیان این که دوری از یاد خداوند آرامش را از انسان می‌گیرد، اظهار کرد: زندگی انسان پر از فراز و نشیب است و انسان باید بتواند شرایط مختلف را بپذیرد و خود را مدیریت کند.

همچنین نجمه موسی‌پور معاون فرهنگی جهاددانشگاهی  کرمان در این نشست برگزاری چنین جلساتی را ضروری دانست و با بیان این که آرامش ثروتی ماندگار در خانواده و یک امر واقعی و حقیقتی دست یافتنی است، اظهار کرد: دانشجویان باید از لحظات زندگی خود به نحو مناسبی استفاده کنند.

وی افزود: خانواده در فرهنگ ایرانی اسلامی، دینی و اجتماعی از جایگاه و منزلت متفاوتی برخوردار و دارای قداست است؛ بنابران باید تلاش کرد تا نهاد خانواده را تقویت کنیم و نسبت به آنچه که سبب تضعیف این نهاد مقدس می‌شود، هوشیار و آگاه باشیم.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان اظهار کرد: خداوند آرامش را معجزه الهی در محیط خانواده قرار داده و اصلی‌ترین مرکز آرامش، خانواده است و کسانی که فضای آرامی را در زندگی خود تجربه می‌کنند، موفق‌تر هستند.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی استان کرمان